امور زیربناییتعاون و اشتغال

اشتغال پایدار در روستا باید همراه با شناخت و ظرفیت‌ها باشد

مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: اشتغال پایدار در روستا باید همراه با شناخت و ظرفیت آنجا باشد و برای حل مشکلات باید چاره اندیشی کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، یعقوبعلی نظری صبح یکشنبه در پنجاه و دومین نشست قرارگاه اشتغال خراسان رضوی اظهار کرد: اشتغال پایدار در روستا باید همراه با شناخت و ظرفیت آنجا باشد و برای حل مشکلات باید چاره اندیشی کرد تا اشتغال در همان محل ایجاد شود و از مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری شود.

همچنین بخوانید

استاندار خراسان رضوی گفت: دستگاه‌های مربوطه باید توقف ثبت اطلاعات در سامانه رصد اشتغال را پیگیری کنند تا به دریافت تسهیلات لازم برای متقاضیان نیز منجر شود.

وی افزود: آنچه که مشخص است در واقعیت میدانی اشتغال ایجاد شده است ولی به واسطه برخی مشکلات، اطلاعات در سامانه رصد ثبت نشده است و مسؤولان دستگاه‌های مربوطه باید این موضوع را پیگیری کنند.

نظری گفت: تحلیل وضعیت موجود استان باید به صورت دقیق به دست آید تا در تحلیل و تصمیم گیری قرارگاه اشتغال مورد توجه قرار گیرد. همچنین باید ظرفیت روستاهای مختلف و همچنین دستگاه‌ها و نهادهای خدمت رسان را شناسایی کرد و بر اساس آن و منابع موجود، همراه با تمایلات و امکانات روستایی که می‌توان ایجاد کرد به یک مدل تجربه شده و اجرایی رسید.

تعداد کل بیکاران روستایی خراسان رضوی ۲۸ هزار و ۲۷ نفر است

در ادامه محمد امین بابایی، مدیرکل اداره تعاون، رفاه و تأمین اجتماعی خراسان رضوی اظهار کرد: جمعیت روستاهای استان یک میلیون و ۷۳۰ هزار و ۴۶۷ نفر است که در سه هزارو ۲۸۱ روستا ساکن هستند و تاکنون تعداد کل بیکاران روستایی استان ۲۸ هزار و ۲۷ نفر در هزار و ۵۹۱ روستا ثبت شده است.

مدیرکل اداره تعاون، رفاه و تأمین اجتماعی خراسان رضوی افزود: در حال حاضر ۲ هزار نفر در روستاهای خراسان رضوی انواع تسهیلات برای ایجاد اشتغال را دریافت کرده اند همچنین ایجاد کسب و کارهای جدید با همکاری یک شتاب دهنده، آغاز شده است که در حال بررسی شرایط هستند و تاکنون ۱۳ ایده متناسب با روستاها به دست آمده است و این کار در حال پیگیری برای روستاهای دیگر است.

وی ادامه داد: هم اکنون کمیته امداد خراسان رضوی بیشترین ثبت اطلاعات را در سامانه رصد انجام داده است و لازم است تا سایر دستگاه‌ها نیز در این خصوص با جدیت بیشتری وارد شوند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا