بانکبانک و بیمه

بیش از یک میلیون فقره تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن پرداخت شد

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: در سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن به ارزش ۹۹ همت به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، مهدی صحابی درباره وام ودیعه مسکن گفت: تا تاریخ ۱۲ مهر سال جاری تعداد ۱۳۱ هزار فقره تشکیل پرونده در این باره انجام شده است که از این تعداد ۹۴ هزار نفر به میزان۵۳۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی درباره وام فرزندآوری یادآور شد: تا تاریخ مذکور، تعداد ۴۰۰ هزار نفر به مبلغ ۱۶۲ هزار میلیارد ریال موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

همچنین بخوانید

همچنین به گفته این مقام مسئول بانک مرکزی تا تاریخ ۱۲ مهر تعداد ۵۰۷ هزار نفر به مبلغ ۷۰۰هزار میلیارد ریال از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهره‌مند شدند که این امر حاکی از رشد ۶۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی در خصوص پرداخت تسهیلات مسکن خانوار‌های دارای فرزند سوم گفت: براساس جزء ۳ بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری مقرر شده است برای خانوار‌های فاقد مسکن که فرزند سوم آن‌ها از سال ۱۳۹۹ به بعد متولد شده است، تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه، ساخت و خرید مسکن پرداخت شود. بر این اساس بانک مرکزی نیز سهمیه بانک‌ها و آیین نامه مربوطه را به شش بانک پست بانک، تجارت، صادرات، توسعه تعاون، کشاورزی و مسکن ابلاغ کرده است.

صحابی با بیان اینکه قانونگذار به صراحت اشاره کرده است که این تسهیلات باید به خانوار‌های فاقد مسکن پرداخت شود، تأکید کرد: یکی از مشکلات پیش روی شبکه بانکی برای پرداخت  این تسهیلات آن است که بانک عملاً امکانی را برای کنترل این مهم که متقاضی فاقد مسکن است یا خیر را ندارد؛ بنابراین مقرر شده است وزارت راه و شهرسازی این اطلاعات را به منظور استعلام به صورت برخط در اختیار بانک‌ها قرار دهد.

وی تاکید کرد: در صورت ارایه دسترسی لازم برای استعلام وضعیت متقاضی از لحاظ داشتن یا نداشتن مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی، پرداخت تسهیلات مسکن خانوار‌های فاقد مسکن دارای فرزند سوم توسط بانک‌ها سرعت خواهد گرفت.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا