بانکبانک و بیمه

در شش ماهه منتهی به پایان شهریور امسال صورت گرفت: جهش ۳ برابری سود خالص بانک ملت

سود خالص بانک ملت با جهش حدود سه برابری از مبلغ ۳۰.۹۰۵ میلیارد ریال در پایان شهریورماه سال گذشته به رقمی بالغ بر ۱۱۵.۶۹۲ میلیارد ریال در پایان نیمه اول سال جاری رسید.

در شش ماهه منتهی به پایان شهریور امسال صورت گرفت: جهش ۳ برابری سود خالص بانک ملت

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک ملت، این بانک که با نماد وبملت و سرمایه ۲۶۲.۰۴۳ میلیارد ریالی از پربیننده‌ترین نمادهای حاضر در بازار سرمایه کشور محسوب می شود موفق شده است که سود خالص خود را در پایان تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷۴ درصد افزایش دهد.

بر اساس اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۶ ماهه منتهی منتهی به پایان شهریورماه ۱۴۰۱ بانک ملت، سود عملیاتی هر سهم این بانک هم نسبت به پایان دو فصل نخست سال قبل، ۲۹۰ درصد رشد کرده و از ۱۲۴ ریال به ۴۸۳ ریال به ازای هر سهم رسیده است.

در عین حال، سود پایه هر سهم وبملت در دوره شش ماهه منتهی به پایان شهریورماه سال گذشته تا پایان ماه ششم امسال، ۲۷۴ درصد بیشتر شده و از ۱۱۸ ریال به ۴۴۲ ریال به ازای هر سهم افزایش یافته است.

بر اساس اطلاعات درج شده روی سامانه کدال سازمان بورس، بانک ملت توانسته است با رشد ۴۷ درصدی، سود انباشته خود در دوره شش‌ماهه منتهی به پایان شهریورماه امسال را از حدود ۲۱۹.۴۷۹ میلیارد ریال به بیش از ۳۲۲.۲۱۱ میلیارد ریال برساند.

این گزارش حاکی از آن است، درآمد تسهیلات اعطایی،سپرده گذاری و اوراق بدهی بانک ملت در پایان شهریورماه سال گذشته نزدیک به ۲۸۸.۶۱۹ میلیارد ریال بوده که با ۷۰ درصد رشد، رقمی بیش از ۴۸۹.۷۵۳ میلیارد ریال را در پایان تابستان امسال، تثبیت کرده است.

خالص درآمد کارمزد این بانک خصوصی نیز ۱۱۶ درصد بیشتر شده و در حالی که رقم آن در پایان ۶ماهه اول سال ۱۴۰۰ حدود ۱۷.۰۲۶ میلیارد ریال بوده، در پایان نیمه اول سال جاری مبلغی بالغ بر ۳۶.۸۳۶ میلیارد ریال گزارش شده است.

رشد ۲۱ درصدی جمع دارایی‌های بانک ملت از دیگر موارد اعلام شده در گزارش ۶ ماهه منتهی به پایان شهریورماه امسال است به گونه ای که مبلغ آن از حدود ۱۰.۰۳۳.۱۹۱ میلیارد ریال به بیش از ۱۲.۱۰۵.۰۱۶ میلیارد ریال افزایش یافته است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا