انرژی

لزوم سولفورزدایی از مازوت

رییس سازمان حفاظت محیط زیست بر همکاری وزارت در اجرای قانون هوای پاک تاکید کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی علی سلاجقه در نشست مشترک با جواد اوجی – وزیر نفت – که به منظور بررسی چالش‌های محیط زیستی در اجرای پروژه‌های نفت و گاز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تاکیدات رییس جمهوری، رفع گره‌های ذهنی جامعه در مورد مسایل مختلف است و لازمه این امر آن است که دستگاه‌های مختلف به‌ویژه دستگاه‌هایی که بیشتر با هم سر و کار دارند، جلساتی را برگزار و نسبت به حل و فصل مشکلات خود اقدام کنند.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه توسعه کشور می‌بایست توام با حفظ محیط زیست باشد، تصریح کرد: تبیین فرآیندها از جمله فرآیند ارزیابی زیست‌محیطی از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در این زمینه فعال‌تر باشیم.

وی با انتقاد از رویه جاری در کشور که سازمان حفاظت محیط زیست می‌بایست پاسخگوی تخلفات محیط زیستی همه دستگاه‌ها باشد، گفت: متاسفانه در گذشته قصور زیادی در صنعت نفت انجام شده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: نفت یکی از مسایل استراتژیک و راهبردی کشور است که سهم به‌سزایی در گرداندن چرخ اقتصاد دارد اما استمرار این کار در گروی حفظ محیط زیست است.

سلاجقه در ادامه گفت: دولتمردان ما باید محیط زیست را یک سرمایه بدانند؛ همان گونه که این موضوع در اصل ۵۰ قانون اساسی هم مورد تاکید قرار گرفته است.

وی همچنین ضمن قدردانی از اهتمام وزیر نفت در پیگیری اجرای تکالیف قانون هوای پاک اظهار امیدواری کرد که برنامه‌های ارایه شده در زمینه ارتقای کیفی سوخت، اجرای طرح «کهاب» و سایر موارد تا پایان دولت سیزدهم تحقق پیدا کند. 

معاون رییس جمهوری با اشاره به نقش ارزنده تالاب‌ها در طبیعت خاطرنشان کرد: خدمات اکولوژیکی که یک تالاب ارایه می‌دهد، قابل محاسبه نیست بنابراین اگر در جایی تخریبی صورت گرفته باشد باید خسارت وارده به صندوق ملی محیط زیست واریز شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: صندوق ملی محیط زیست یک ظرفیت بسیار خوب برای کشور است که می‌تواند در بحث کاهش آلایندگی صنایع با ارایه تسهیلات، موثر باشد.           

سلاجقه تاکید کرد: استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و فناوری‌های نوین می تواند خسارت‌های وارده به محیط زیست را به نحو چشمگیری کاهش دهد و ما از این مساله استقبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، وی همچنین  ضمن تاکید بر تامین حداکثری سوخت گاز نیروگاه ها گفت: موضوع مصرف مازوت در نیروگاه‌های بخاری به‌ویژه داخل و مجاورت کلانشهرها از موضوعاتی است که ما به‌شدت پیگیر آن هستیم و امیدواریم وزارت نفت با سولفورزدایی از نفت کوره (مازوت) تولیدی، در راستای کاهش آلودگی هوا گام بردارد. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا