بین الملل

۲۶ میلیون نفر انگلیسی در خطر فقر انرژی/ چین پرچمدار انرژی پاک

انتظار می‌رود ۲۶ میلیون نفر تنها در انگلستان در طول ماه‌های زمستان در فقر انرژی غرق شوند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اویل پرایس، مقیاس عظیم و دامنه شوک‌های اخیر به اقتصاد جهانی اعم از کرونا و جنگ اوکراین و روسیه، برای بازارهای انرژی ویرانگر بود. انتظار می‌رود ۲۶ میلیون نفر تنها در انگلستان در طول ماه‌های زمستان در فقر انرژی غرق شده و نتیجه آن در کشورهای در حال توسعه حتی ویرانگرتر خواهد بود.

همچنین بخوانید

فشار منابع فسیلی بسیاری از رهبران جهان را بر آن داشت که انرژی‌های تجدید پذیر را توسعه دهند، کشورهای دنیا از تمام ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی خود برای توسعه انرژی پاک استفاده کرده و ظرفیت‌ها برای توسعه انرژی پاک دو برابر شده است. دو سوم کشورهای اتحادیه اروپا رکوردهای جدیدی را برای تولید انرژی خورشیدی بین ماه مه و آگوست ۲۰۲۲ ثبت کرده و طبق پیش بینی‌های «استات کرفت» ظرفیت خورشیدی اروپا هر سال به طور متوسط بین ۴۵ گیگاوات و ۵۲ گیگاوات افزایش می‌یابد.

در حال حاضر صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر تا حد زیادی به ذخیره باتری لیتیوم یون وابسته است. این یک مشکل است زیرا این باتری‌ها فقط می‌توانند برای چند ساعت انرژی خود را حفظ کنند و به عناصر نادر زمینی محدود و غیر قابل تجدید نیاز دارند که در آینده به طور فزاینده‌ای کمیاب می‌شوند. اما نکته قابل توجه این است که چین در این زمینه پرچمدار بوده و در استفاده از زنجیره‌های تأمین عناصر کمیاب زمین، از جمله لیتیوم، مهار دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا