اقتصاد کلان

رییس اتاق کرمانشاه: بازار سرمایه از بهترین روش‌های تامین مالی است

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه با اشاره به ظرفیت عظیمی که برای تامین مالی بخش تولید در بازار سرمایه وجود دارد، ابراز امیدواری کرد همایش منطقه‌ای تامین مالی غرب کشور قدم اصلی برای استفاده از این ظرفیت برای اقتصاد کرمانشاه باشد.

کیوان کاشفی در آیین افتتاح همایش منطقه‌ای تامین مالی غرب کشور که امروز (۳ آذر) برگزار شد با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های مرکز مطالعات و پژوهش‌های اتاق کرمانشاه طی ۱.۵ سال اخیر  یکی از بزرگترین معضلات بخش تولید، کشاورزی، خدمات و … تامین نقدینگی بوده است، گفت: طی سالیان اخیر اتکای اصلی ما برای تامین مالی به تسهیلات بانکی بوده است.

همچنین بخوانید

وی از چالش‌های تامین نقدینگی از بانک‌ها یاد کرد که هرچقدر به سمت شهرهای کوچک و محروم برویم این مشکلات تشدید می‌شود که عمدتا نیز شامل رویه‌های سخت بانکی، سخت‌گیری‌ها در زمینه وثایق و … است.

عضو هیات رییسه اتاق ایران یکی از بهترین روش های تامین مالی که می‌تواند جایگزین تسهیلات بانکی باشد را استفاده از ظرفیت بازار سرمایه دانست که کمتر در کرمانشاه مورد توجه بوده است.

کاشفی با اشاره به ظرفیت قابل توجه بازار سرمایه در کرمانشاه، رتبه نهم استان در زمینه حجم معاملات بورس را گواهی بر این مدعا دانست و یادآور شد: اما متاسفانه از نظر استفاده بخش تولید از این بازار رتبه ۲۶ کشور را داریم.

وی از دلایل پایین بودن سهم بورس از تامین مالی در کرمانشاه هم یاد کرد که مهمترین آن عدم شناخت کافی از ساختارهای بورس و فرابورس بوده است.

کاشفی از اهتمام جدی اتاق کرمانشاه برای استفاده از بازار سرمایه و تعامل سازنده‌ای که با بورس منطقه‌ای کرمانشاه ایجاد شده یاد کرد و افزود: در همین راستا تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردیم که یکی از مهمترین بخش‌های آن آموزش به فعالین اقتصادی بود.

رییس اتاق کرمانشاه همایش منطقه‌ای تامین مالی غرب کشور را نیز یکی دیگر از خروجی‌های خوب تعامل اتاق بازرگانی و بورس کرمانشاه دانست و افزود: امیدواریم این همایش قدم اصلی برای حرکت بخش تولید کرمانشاه به سمت بازار سرمایه باشد.

کاشفی از قدمت تاریخی کرمانشاه در حوزه تولید، تجارت و صنعت یاد و خاطرنشان کرد: کرمانشاه با داشتن سالانه حدود سه میلیارد دلار صادرات، معمولا جایگاه پنجم تا ششم صادرات ایران را دارد.

وی ابراز امیدواری کرد استفاده از ظرفیت بازار سرمایه کمک شایانی به پویایی اقتصاد استان در حوزه تولید و تجارت باشد.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا