بورسبورس کالا

مخابره اطلاعات مهم بازارها به واسطه شفافیت بورس‌های کالایی

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با بیان اینکه بورس‌های کالایی برای بقای تولیدکننده، مصرف کننده و سرمایه گذار ضروری هستند، گفت: تحولات قیمت و میزان عرضه و تقاضای کالاهای مهم و استراتژیک در دنیا همواره از مهمترین و پرطرفدارترین اخبار روز دنیا به شمار می‌رود و این موضوع به شکل مستقیم، اهمیت بالای بورس‌های کالایی را در دنیا به نمایش می‌گذارد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کالاخبر، اردشیر سعدمحمدی، اظهار کرد: تحولات قیمت و میزان عرضه و تقاضای کالاهای مهم و استراتژیک در دنیا همواره از مهمترین و پرطرفدارترین اخبار روز دنیا به شمار می‌رود و این موضوع به شکل مستقیم اهمیت بالای بورس‌های کالایی را در دنیا به نمایش می‌گذارد، زیرا عمده کالاهای مهم از جمله نفت، طلا، مس، فولاد، کنسانتره، گندم و…به اشکال مختلف در بورس‌های کالایی دنیا معامله و مخابره اطلاعات از بازار این کالاها به واسطه شفافیت بورس‌ها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، وجود تضامین و قوانین مدرن در جریان معاملات باعث شده است بورس‌های کالایی از اهمیت ویژه‌ای برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان انواع کالاها و حتی سرمایه‌گذاران بازار کالا برخوردار باشد؛ تا جایی که عنوان می‌شود وجود بورس‌های کالا برای بقای تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران بازار کالا ضروری است.

سعدمحمدی تصریح کرد: در ارتباط با عرضه فولاد در بورس کالا، باید اجازه داد قیمت براساس عرضه و تقاضا شکل بگیرد. این مهم نه تنها در بازار فولاد، بلکه در بازار بالادست فولاد هم باید شکل گیرد. این اتفاق در حالی رُخ داده که حدود ۸ میلیون تن گندله در کشور روی زمین مانده و باید اجازه داد مهم‌ترین کارکرد بورس کالا که کشف قیمت براساس عرضه و تقاضاست، به‌درستی عمل کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا