بورسبورس اوراق

تکذیب توقف اوراق گام/ باید جلوی تنزیل اوراق گام در بازار سرمایه را گرفت


مدیر اداره تامین مالی زنجیره تولید بانک مرکزی با تأکید براینکه توقف صدور اوراق جدید گام در بازار سرمایه صحت ندارد، گفت: به دنبال این هستیم که اوراق گام در زنجیره تامین تولید استفاده شود و خارج از این زنجیره قرار نگیرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، درحالی  برخی رسانه‌ها از ممنوعیت اعطای مجوز برای صدور اوراق گام جدید در بازار  خبر می‌دهند که مسئولان بانک مرکزی این اخبار را تکذیب کرده و تأکید دارند اوراق همچنان قابلیت نقدشوندگی در بازار سرمایه را دارد ولی هدف بانک مرکزی این است که اوراق خارج از زنجیره تولید قرار نگیرد.

حمید آذرمند، مدیر اداره تامین مالی زنجیره تولید بانک مرکزی در همین ارتباط گفت: این خبر صحت ندارد و اوراق گام همچنان قابلیت نقدشوندگی در بازار سرمایه را حفظ کرده است، اما با اقدامات مشترک بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به دنبال این هستیم که اوراق گام در زنجیره تامین تولید استفاده شود و خارج از این زنجیره قرار نگیرد. 

وی با تأکید براینکه سیاست اصلی این است که اوراق گام در زنجیره تولید گردش پیدا کند نه اینکه در بازار سرمایه تنزیل شود، گفت: اوراق گام نباید به عنوان ابزار بدهی در بازار سرمایه تنزیل شود و باید با سیاست‌گذاری‌ها و فرهنگ سازی در این زمینه جلوی تنزیل در بازار سرمایه را بگیریم. ضمن اینکه بانک این اوراق را تضمین می‌کند که باعث اعتباربخشی به آن می‌شود و در نهایت هم امکان خرد شدن و انتقال بدون هزینه در زنجیره تولید را پیدا خواهد کرد.

آذرمند درباره نرخ بهره کوتاه مدت اوراق گام که به ۲۹ درصد هم رسیده است، گفت: انتظارات و سیاست‌های کلان اقتصادی روی همه نرخ‌ها از جمله نرخ اوراق گام اثر گذار است. کل اوراق تنزیل شده در بازار سرمایه ۳.۷ درصد از بازار بدهی را تشکیل می‌دهد که سهم اوراق گام در حد چند هزارم درصد کل اوراق بهادار است.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا