ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اجرای دو طرح مهارت افزایی برای فارغ التحصیلان

معاون وزیر کار با تشریح جزئیات دو طرح مهارت افزایی برای فارغ التحصیلان و دانشجویان از اجرای طرح‌های مهارت افزایی «کهاد» و «نخلستان» با تأکید بر آموزش مشاغل دانش‌بنیان و نوظهور در کشور خبر داد.

غلامحسین حسینی نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح نخلستان از سوی سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای گفت: این طرح مختص فارغ‌التحصیلانی است که رشته‌های تحصیلی آنها در بازار کار مشتری ندارد و آموزش‌های مهارتی به منظور مهارت افزایی آنها پیش بینی شده است.

وی افزود: در این طرح آموزش مهارتی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در قالب دوره‌های شش ماهه و یک دوره کارورزی سه ماهه در مراکز و پارکهای علم و فناوری درنظر گرفته شده است.

معاون وزیر کار از طرح “کهاد” به عنوان یکی دیگر از طرح‌های سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای در جهت مهارت افزایی دانشجویان نام برد و افزود: در این طرح دوره‌های آموزش تلفیقی یا هیبریدی مهارتی در کنار آموزشهای کلاسیک پیش بینی شده که ۵۴۰ ساعت ‌آموزش را شامل می شود.

به گفته حسینی نیا، آموزش مشاغل دانش بنیان و مشاغل نوظهور از جمله اهداف اجرای طرح‌های مهارت‌افزایی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی به شمار می رود و ضمن توسعه توانمندی‌های مهارتی دانشجویان، زمینه شکل گیری مهارت‌های مشاغل آینده بر پایه تکنولوژی های نوین را در کشور فراهم می‌کند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مهارت آموزی را مقدمه اشتغال و صیانت از نیروهای کار عنوان کرد و گفت: ایجاد حلقه مهارتی در دانشگاه‌ها موجب توسعه فعالیتهای دانش بنیان در سال “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین” می ‌شود.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های ارائه آموزش‌های مهارتی این است که آموزش‌ها خاص دانشجویان و متناسب با ویژگی‌های آنها طراحی شده است. با توجه به آنکه آی تی یکی از پایه‌های اصلی مشاغل آینده است، به عنوان اولویت در بحث آموزش‌های مهارتی مدنظر قرار دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا