بانکبانک و بیمه

مدیرعامل بانک صنعت و معدن: در راستای اجرای تفاهمنامه همکاری از ابزارهای نوین تامین مالی برای پرداخت تسهیلات به سایپا و شرکت های زیرمجموعه بهره خواهیم گرفت

دکتر علی خورسندیان، اظهار داشت: در سال های گذشته این بانک تعاملات خوبی با گروه سایپا داشته و در راستای اجرای تفاهمنامه همکاری مشترک با این شرکت از ابزارهای نوین تامین مالی برای پرداخت تسهیلات به سایپا و شرکت های زیرمجموعه به منظور نوسازی تجهیزات و ماشین آلات خطوط تولید آن بهره خواهیم گرفت.

به گزارش آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک صنعت و معدن به نقل از سایپا نیوز، مدیرعامل بانک صنعت و معدن و هیات همراه ضمن بازدیدی که روز چهارشنبه شانزدهم آذرماه از خطوط تولید شرکت سایپا و مرکز تحقیقات و نوآوری آن داشتند؛ در نشست با مدیرعامل و مدیران ارشد این گروه خودروساز به بررسی ایجاد شرایط بهتر در تعامل و همکاری دو طرف و رفع موارد مربوط به تفاهم نامه فی مابین با هدف اجرای بهتر آن و تامین مالی زنجیره ای شرکت مزبور پرداختند.
دکتر خورسندیان در این مراسم بیان داشت: بر اساس تفاهم نامه ای که با شرکت سایپا امضاء شد و بخشی از آن عملیاتی شده، پرداخت تسهیلات به شرکت سایپا و شرکت های زیر مجموعه آن در جریان است.
دکتر خورسندیان تاکید کرد: بخشی از این تسهیلات بر مبنای اوراق گام است که تاکید داریم به زودی انجام شود و در نشستی که امروز با مدیرعامل گروه سایپا داشتیم، مسائل مربوط به این تفاهم نامه مورد بررسی قرار گرفت و امیدوارم این همکاری روزافزون کماکان با گروه سایپا ادامه داشته باشد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: در شرایط سخت اقتصادی کشور، تلاش مدیران ارشد گروه سایپا جهت بهبود وضعیت موجود، بسیار ارزنده است به نحوی که چرخ تولید به خوبی درحال حرکت بوده و در بازدید از خطوط تولید این مسأله کاملا مشهود است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه همکاری گروه سایپا و بانک صنعت و معدن، این بانک در راستای رسالت خود که کمک به بخش صنعت کشور است، تلاش خواهد کرد تا بیش از پیش به مجموعه های خوشنام و توانمندی مانند گروه سایپا در مسیر تولید کمک کند.
محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این نشست با بیان شرایط و وضعیت تولید و فروش محصولات این شرکت گفت: شرایط تولید و فروش گروه سایپا به نسبت گذشته روند روبه رشدی داشته و با وجود حذف ۳ خودرو پرتیراژ در سال جاری تاکنون ۳۶۰ هزار خودرو تحویل مشتریان شده و ۴۰ هزار خودرو نیز در فرآیند تحویل است.
محمدعلی تیموری گفت: در سال گذشته ۳۹۲ هزار خودرو در گروه سایپا تولید شده و خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری تا ۱۶ آذرماه تمام تولید سال گذشته محقق شده است و امیدواریم در زمان باقی مانده تا پایان سال بتوانیم تعداد ۱۲۰ هزار خودرو دیگر تولید و تحویل مشتریان دهیم.
وی افزود: در حوزه صادرات خودرو، از ۶ شرکت انتخاب شده برای واردات خودرو از سوی وزارت صمت، ۳ شرکت متعلق به گروه سایپا است که با سیاست گذاری های وزارت صمت و گروه سایپا انتخاب ۳خودرو به روز و مدرن با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار در دستور کار قرار دارد. همچنین ۲ خودرو با قیمت زیر ۲۰ هزار دلار جهت واردات در نظر گرفته شده که مراحل واردات این ۵ مدل خودرو در بورس کالا در جریان است.
تیموری خاطر نشان کرد: گروه سایپا مجوز ۳۶ هزار خودرو وارداتی را در سال جاری دریافت کرده است که با توجه به عدم قیمت گذاری دستوری و عرضه محصول در بورس کالا، روند سودآوری گروه سایپا بهبود خواهد یافت.
وی با بیان اینکه تولیدات صادراتی برای گروه سایپا از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: اقدامات مناسبی در این حوزه صورت گرفته است، به نحوی که در سال جاری تا کنون ۱۱ هزار دستگاه کوییک برای صادرات به ونزوئلا نهایی شده و همچنین علی ‌‌‌رغم توقف تولید پراید در داخل کشور، ۵ هزار خودرو پراید به سفارش کشور عراق در حال تولید است که باید در مدت چند ماه آینده تحویل شود.
مدیرعامل گروه سایپا گفت: خوشبختانه شرکت های قطعه ساز گروه سایپا شرایط مناسبی به لحاظ تولید دارند و تعداد زیادی از این شرکت ها رکورد تولید ۵ سال گذشته خود را شکسته اند که با سرمایه گذاری، بازسازی و توسعه ماشین آلات و تجهیزات، روند روبه رشد تولید در این شرکت ها را می توان انتظار داشت.
وی افزود: در چند سال اخیر در گروه خودروسازی سایپا بازسازی و نوسازی ماشین آلات صورت نگرفته است که در این راستا با حمایت های مالی بانک صنعت و معدن، بازسازی و نوسازی خطوط تولید گروه سایپا در جریان است و با سرمایه گذاری مناسب در بخش تولید می توان شاهد بهبود روند کیفیت محصولات بود.
وی از دریافت مجوزهای لازم از وزارت صمت جهت سرمایه گذاری و نوسازی در شرکت مگاموتور خبر داد و افزود: قوای محرکه قلب تپنده خودرو است و با نوسازی این بخش به زودی شاهد تحول و تولید قوای محرکه در گروه خودروسازی سایپا خواهیم بود.

همچنین بخوانید

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا