امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

همکاری‌های دوجانبه اصفهان و روسیه در بخش کشاورزی افزایش می‌یابد

اصفهان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به صادرات ۷۹۴تن انواع محصول کشاورزی به ارزش بیش از۴میلیون دلار از این استان به روسیه، از توسعه همکاری‌های دوجانبه در بخش کشاورزی خبرداد.

مهرداد مرادمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص دستاوردهای سفر فعالان اقتصادی استان اصفهان به روسیه اظهار داشت: در سفری که هیأت فعالان اقتصادی اصفهان با حضور استاندار به روسیه داشتند با حضور در دو شهر مسکو و سن‌پترزبورگ، موارد مختلف جهت همکاری با حضور مسئولان روسی و ایرانی مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: در حاشیه نشست‌های مختلف در این سفر، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان اصفهان به طرف‌های روسی معرفی شد، جلسات تخصصی با حضور فعالان اقتصادی و مسئولان روس و هیأت ایرانی شامل نمایندگانی از «استانداری»، «جهاد کشاورزی» «صنعت، معدن و تجارت»، «شرکت شهرک‌های علمی و تحقیقات» و «بخش خصوصی» برگزار شد و گزارشات کاملی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش کشاورزی استان اصفهان به‌ویژه در موضوعات مورد نیاز بازار روسیه همچون انواع سبزیجات، صیفی‌جات، محصولات گلخانه‌ای و صنایع غذایی ارائه شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان عنوان کرد: در این جلسات تخصصی، نحوه همکاری بین مجموعه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد جلسات کارشناسی تخصصی به منظور عملیاتی کردن موارد از طریق برگزاری جلسات وبیناری پیگیری شود.

مرادمند ادامه داد: بازدید تخصصی از مجموعه بزرگ و معروف بارانداز محصولات کشاورزی در شهر مسکو داشتیم و جلسات کارشناسی با حضور مسئولان روسی در این بخش برگزار شد، همچنین جلسات تخصصی با فعالان اقتصادی ایرانی حاضر در روسیه، رایزن اقتصادی ایران در مسکو و غرفه‌داران فوت سیتی مسکو داشتیم، مسائل و مشکلات مطرح شد و مقرر شد جلسه‌ای تخصصی برای بررسی راهکارهای موجود در اصفهان برگزار شود.

وی اضافه کرد: فعالان اقتصادی در خصوص لزوم اصلاح شبکه لجستیک و حمل و نقل مواردی را مطرح کردند که نیاز است در این زمینه با توسعه خطوط کشتیرانی دریای خزر و بهره‌گیری از کشتی‌های مجهز به امکانات مورد نیاز همچون سردخانه به هموارتر شدن مبادلات میان دو کشور کمک کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: در جلسات مشترکی که با فعالان اقتصادی اتاق‌های بازرگانی شهرهای مسکو و سن‌پترزبورگ برگزار شد، بخشی از دستاوردها و توانمندی‌های بخش کشاورزی استان اصفهان برای تجار روس شرح داده شد و راه‌های توسعه همکاری‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

مرادمند افزود: شناخت هرچه بیشتر تولیدکنندگان و تجار هر دو کشور از توانمندی‌ها و نیازمندی‌های یکدیگر می‌تواند به توسعه روابط اقتصادی کمک کند و بخش کشاورزی ظرفیت‌های بسیاری برای گسترش مبادلات اقتصادی دارد، همانطور که در حال حاضر بیشترین صادرات ایران به روسیه در بخش کشاورزی است.

وی ابراز داشت: در زمینه صنایع تبدیلی و غذایی و محصولات غذایی بسته‌بندی، هنوز جای کار بسیاری برای حضور در بازار روسیه وجود دارد و به دلیل ارزش افزوده بالا و نیاز بازار روسیه، باید با عقد قراردادهای مناسب و پایدار در این بخش، به توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور کمک کرد.

به گفته مرادمند در سال گذشته ۷۹۴ تن محصول کشاورزی تولیدات استان اصفهان شامل حیوانات زنده، محصولات نباتی، صنایع غذایی، روغن‌ها و اسانس‌ها و گلاب به ارزش چهار میلیون و ۵۸۸ هزار و ۸۸۷ دلار به روسیه صادر شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا