بورسبورس اوراق

احراز هویت در سامانه سجام ۴۴ درصد رشد کرد


احراز هویت در سامانه سجام در آبان ماه امسال با رشد ۴۴ درصدی نسبت به اولین ماه پاییز مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مدیریت راهبری سامانه جامع اطلاعات مشتریان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: بر اساس تازه‌ترین ارزیابی‌ها و اطلاعات پالایش شده، در آبان ماه احزار هویت در سامانه سجام با عبور از ۱۰۳ هزار نفر، رشد ۴۳.۹۲ درصدی را در مقایسه با مهر ماه به ثبت رسانده است.

بر اساس این گزارش، در پایان دومین ماه پاییز، ۱۱۶ هزار و ۷۶۹ نفر در سامانه سجام ثبت نام کرده اند که در مقایسه با ماه قبل با افزایش ۶۶.۲۳ درصدی روبرو شده و این در حالی است که میزان احراز هویت نیز به عدد ۱۰۳ هزار و ۱۲۱ نفر رسیده است.

آمار ۷ ماه ابتدایی سال جاری

بر اساس این گزارش، در فرودین ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه «سجام» ۱۵۸ هزار و ۲۷۰ و تعداد احراز هویت شده‌ها ۱۳۰ هزار و ۷۰۴ مورد، در اردیبهشت ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه «سجام» ۳۵۱ هزار و ۶۱۶ و تعداد احراز هویت شده‌ها ۲۳۲ هزار و ۱۸۵ مورد، در خرداد ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه «سجام» ۷۶۰ هزار و ۶۳۲ و تعداد احراز هویت شده‌ها ۴۹۲ هزار و ۲۲۸ مورد، در تیر ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه «سجام» ۲۳۰ هزار و ۹۴۰ و تعداد احراز هویت شده‌ها ۱۸۸ هزار و ۹۳۴ مورد، در مرداد ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه «سجام» ۱۷۷ هزار و ۴۵۰ و تعداد احراز هویت شده‌ها ۱۴۹ هزار و ۷۴۱ مورد، در شهریور ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه «سجام» ۱۳۶ هزار و ۳۴۴ و تعداد احراز هویت شده‌ها ۱۱۳ هزار و ۸۹۲ مورد و در مهر ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه «سجام» ۷۰ هزار و ۲۴۷ و تعداد احراز هویت شده‌ها ۷۱ هزار و ۶۵۲ مورد بوده است.

۵ استان پیشتاز در ثبت نام در سجام

همچنین بر اساس این گزارش تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه «سجام» در آبان ۱۴۰۱ به تفکیک هر استان حاکی از آن است که ۵ استان «تهران با ۲۱ هزار و ۴۹۷ مورد، هرمزگان با ۱۱ هزار و ۲۴۹ مورد، اصفهان با ۷ هزار و ۲۱ مورد، آذربایجان شرقی با ۶ هزار و ۶۲۷ مورد و لرستان با ۶ هزار و ۵۶۰ مورد» در صدر بیشترین ثبت نام کنندگان در کل ایران قرار دارند.

۵ استان با کم ترین ثبت نام در سجام

 از سویی دیگر بر اساس آمارهای منتشر شده در این دوره زمانی، ۵ استان «کهگیلویه و بویراحمد با ۵۹۲ مورد، خراسان جنوبی با ۶۶۴ مورد، بوشهر با ۷۰۶ مورد، یزد با ۷۴۰ مورد و کردستان با ۹۴۰ مورد» در انتهای لیست کمترین ثبت نام کنندگان سامانه سجام در بین سایر استان ها قرار دارند.

شایان ذکر است سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

علاقه مندان برای ورود به بازار سرمایه می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir ثبت نام خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا