امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

کردستان به تنهایی ظرفیت تولید گوشت قرمز مورد نیاز کشور را دارد

سنندج – نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان کردستان با عرصه ها و موقعیت زیستی که دارد به تنهایی می تواند گوشت قرمز مورد نیازکشور را تولید کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، حضرت آیت الله حسن عالمی در جلسه شورای اداری سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، دو معضل بیکاری ۲۹ درصدی و در آمد پایین سرانه مردم استان را تاسف بارخواند وگفت: شکوفا شدن اقتصاد مقاومتی در استان هایی مثل کردستان به ویژه در بخش مولدی مانند کشاورزی هم زودبازده  و هم کم هزینه است.

وی  با تاکید بر اینکه باید سیاست های مهار آب های مرزی در کشور بخصوص در استان کردستان به جد پیگیری شود، افزود: باید تشکل های بخش کشاورزی در عرصه های تولید به جد ورود پیدا کنند و مدیران جهاد کشاورزی تنها حامیان و هموار کنندگان این مسیر باشند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: توانایی دولت در اجرا و سرمایه گذاری کمتر از ۵۰ درصدی است که در اختیار مردم است.

وی با عنوان اینکه می توان با میزانی از آب و خاک در فضای گلخانه ای ۱۸ برابر فضای باز محصولات کشاورزی تولید کرد، اضافه کرد: جای تقدیر و خدا قوت به متولین بخش کشاورزی کردستان دارد  که امروزه در این استان به ازای هر یک متر مکعب آب ۲.۳ کیلوگرم محصول کشاورزی تولید می شود.    

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان هم در این جلسه گفت: بیش از ۲۰ درصد از تمام رفع تداخلات اراضی صورت گرفته در کشور از در استان کردستان بوده است.

کریم ذوالفقاری بیان کرد: در کردستان به ازای هر یک متر مکعب آب ۲.۳ کیلو گرم محصولات کشاورزی تولید می شودواین در حالی است که میانگین کشوری ۱.۵ کیلو گرم است.

وی بیان کرد:  آبی کردن ۱۷ هزارو ۷۱۰ هکتار از اراضی دیم استان را شروع کرده ایم که در عرض یک سال ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داریم.

وی از احداث ۱۵ تا ۲۰ هکتار گلخانه جدید در استان خبرداد و افزود: در فروردین ماه سال ۹۷ فاز اول کارخانه فراوری محصولات کشاورزی برای محصول توت فرنگی راه اندازی می شود.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا