ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ابزار دولتی برای کنترل بخش خصوصی

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ظرفیت بزرگ بخش خصوصی در ارائه خدمات خبر داد و گفت که البته دولت برای دخالت در این حوزه مقرراتی در نظر گرفته است.

به گزراش ایسنا، حسین فلاح در نشستی تخصصی با موضوع بررسی نظام‌نامه پیوست فناوری اطلاعات با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از ظرفیت‌های ارائه خدمات این حوزه در اختیار بخش خصوصی است، گفت: نظام‌نامه پیوست فناوری اطلاعات چارچوب‌هایی را برای دخالت بخش دولتی در این حوزه مقرر می‌کند. در همین راستا طبق مصوبه ۱۶۳ کمیسیون تنظیم مقررات مقرر شده است که از ظرفیت‌های داخلی بیشتر استفاده شود. ما موظف شده‌ایم بر این اساس اپراتورها را ارزیابی و فرآیندهای تشویقی را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه دو تشکل بزرگ صنفی صنف تولیدکنندگان تجهیزات و نظام صنفی رایانه‌ای کشور وظیفه ارزیابی و تشخیص تولیدات داخلی را دارند، گفت: در واقع خود صنف‌ها کار اصلی را انجام می‌دهند و تشخیص می‌دهند که آیا اساسا شرکت‌هایی که خواهان قرارداد هستند از ظرفیت تولید داخلی برخوردار هستند یا نیستند. عمده مصرف تولیدات داخلی توسط چند اپراتور تلفن‌های همراه و مخابرات تولید می‌شود که ما فرآیند اصلاح پروانه این شرکت‌ها را داشته‌ایم.

فلاح با اشاره به اینکه مجموعه مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌تواند باعث حمایت بیشتر از تولید داخلی شود، گفت: پیوست فناوری اطلاعات علیرغم لازم‌الاجرایی بودن آن، اما به صورت یک طرفه انجام می‌شود. مواردی که در پروانه اپراتورها جای داده‌ایم در نهایت از نظر اجرایی کار را برای تنظیم مقررات بسیار راحت‌تر کرده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا