اقتصاد کلانگردشگری

صنعت گردشگری قابلیت تبدیل شدن به یکی از قطبهای اصلی اقتصاد ایران را دارد

به گزارش گروه اقتصادی ، مهرداد تاوتلی از فعالان و مدیران صنعت گردشگری در دیدار صمیمانه با نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری، گزارشی از راهبردها و موانع صنعت گردشگری در ایران ارائه داد.

تاوتلی در بخشی از گزارش خود خطاب به آیت الله دکتر سید هاشم بطحائی گلپایگانی، استاد حوزه و دانشگاه و نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: ایران دارای پتانسیل‌های بسیار مستعد در صنعت گردشگری است و با مدیریت بهینه در این زمینه، قابلیت آن را دارد که به یکی از قدرتهای اقتصادی در عرصه گردشگری تبدیل گردد.

تاوتلی افزود: امروز صدای بخش خصوصی درصنعت گردشگری ایران بیش از گذشته شنیده می شود و شاهد حضور فعالان بخش خصوصی در صنایع وابسته به گردشگری در کشورمان هستیم که همین امر موجب شده تا سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بیش از پیش برای فعالیت در این حوزه انگیزه پیدا کنند.

این فعال صنعت گردشگری افزود: امروز اقبال سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به سرمایه‌گذاری درزیرساختهای گردشگری کشورمان – مانند هتل سازی- از سویی نشانه خوبی برای تضمین موفقیت این صنعت در آینده ایران اسلامی است و سوی دیگر گواهی بر درستی مسیری است که در توسعه صنعت توریسم ازسوی دست‌اندرکاران و مسئولان امر برای کشورمان انتخاب شده است..

تاوتلی ادامه داد: در نظر داریم با اجرای برخی طرحهای نوین با همکاری فعالان بخش خصوصی، درکنار تمهید بسته‌های سیاستی و اقتصادی حمایتی از سوی دولت محترم، صنعت گردشگری را به یکی از مهمترین قطبهای اقتصادی کشور تبدیل کنیم و البته در این راه نیازمند یک عزم ملی و حمایتی همه‌جانبه هستیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی تصریح کرد: دنیا برای بد معرفی کردن ایران هزینه کرده است و اکنون نوبت ماست که برای معرفی واقعی خودمان، هزینه کنیم.

وی گفت: البته دولت در بخشی که مربوط به تغییر نگرش جهانی نسبت به ایران اسلامی بود، تلاش خود را کرد و موفقیتهای خوبی هم بدست آمد؛ اما بنظر می‌رسد برای معرفی توانمندی‌های کشور در فضای بین الملل، بیش از پیش نیازمند بخش خصوصی هستیم؛ چرا که معتقدیم این فعالان غیر انتفاعی هستند که با نوآوری و تزریق سرمایه موجب رونق صنعت گردشگری می شوند.

در بخش پایانی این دیدار، آیت‌الله دکتر بطحائی گلپایگانی، نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری ضمن تشکر و ابراز خرسندی از ایده‌ها و تزهای فکری و اجرایی تاوتلی، بر پیگیری طرحهای وی، تاکید کرد و لزوم حمایت ارگانها و وزارتخانه‌های مرتبط از این طرحها را مورد توجه قرار داد و با اعلام حمایت از اجرایی شدن ایده‌های مرتبط با صنعت گردشگری، برای سلامتی همه خدمتگزاران ایران اسلامی دعا کرد.

انتهای پیام/

منبع:میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا