ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

«ایکس» در برزیل فیلتر شد

رگولاتور ارتباطات برزیل، دسترسی به شبکه اجتماعی «ایکس» ایلان ماسک را بنا بر دستور یک قاضی، مسدود کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این شبکه اجتماعی معروف به مهلت تعیین شده توسط دادگاه برای معرفی یک نماینده قانونی در برزیل، اعتنایی نکرد که به توقف دسترسی به آن منجر شد.

ایلان ماسک مدعی شده بود الکساندر دو مورائس، قاضی دادگاه عالی برزیل، به دنبال اعمال سانسور غیرمنطقی است. در مقابل، این قاضی تاکید داشت که شبکه اجتماعی «ایکس» باید به ساماندهی نفرت‌پراکنی بپردازد.

ماسک روز جمعه، در پستی در «ایکس» نوشت: آنها منبع اول حقیقت را در برزیل مسدود کردند. حکم قاضی ممکن است باعث شود «ایکس» یکی از بزرگترین بازارهای خود را در شرایطی که با کاهش درآمد تبلیغاتی روبروست، از دست بدهد.

«ایکس» تا بعدازظهر روز جمعه در برزیل قابل دسترس بود اما بعضی از کاربران برزیلی، در پلتفرم‌های دیگر اعلام کردند که دسترسی آنها به «ایکس» مسدود شده است.

کشمکش میان «ایکس» و مقامات قضایی برزیل، باعث شد هفته گذشته حساب‌های بانکی شرکت اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» در برزیل، مسدود شود. «استارلینک»، واحدی از شرکت فضایی «اسپیس ایکس» است که متعلق به ایلان ماسک است.

مورائس در حکم خود دستور داد «ایکس» یا همان توییتر سابق، تا زمانی که به همه دستورات دادگاه عمل کند که شامل پرداخت بیش از سه میلیون دلار جریمه و معرفی نماینده محلی است، در برزیل مسدود شود. این قاضی به رگولاتور ارتباطات برزیل دستور داد این حکم را اجرا کند. همچنین، مورائس دستور داد کسانی که از طریق فیلترشکن، به «ایکس» دسترسی می‌یابند، حداکثر ۹۰۰۰ دلار در روز، جریمه شوند.

بر اساس گزارش رویترز، قاضی برزیلی پیش‌تر به شرکت‌های گوگل و اپل دستور داده بود اپلیکیشن «ایکس» را از فروشگاه‌های برنامه خود حذف کنند و موانع ضد فیلترشکن را بکار ببرند اما بعدا از این تصمیم برگشت و اعلام کرد ضرورتی ندارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا