صنعت، معدن، تجارتمعدن

۳ پایگاه امداد و نجات معادن زغال سنگ در مرحله افتتاح

واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو):
مجری طرح تجهیز، بهسازی و ساخت پایگاه های امداد و نجات مناطق زغالدار خبر داد: ۲ پایگاه امداد و نجات مناطق زغالدار کشور، آماده افتتاح و بهره برداری است.

همچنین بخوانید

پرهام خواجه پور با توضیح درباره این پایگاه ها، گفت: پایگاه امداد و نجات شرکت زغال سنگ البرز شرقی با گستره ۲۲۰ کیلومتر طول در منطقه طزره دامغان قرار دارد که توسط شرکت البرز شرقی بازسازی و نوسازی شده و این پایگاه در حال حاضر آماده افتتاح و بهره برداری است.

وی درباره پایگاه امداد و نجات استان گلستان نیز گفت: این پایگاه در محل معدن زمستان یورت با استقرار تعدادی کانکس مجهز به تجهیزات ایمنی مدرن توسط شرکت زغال‌سنگ شمال شرق، احداث شده و اکنون آماده افتتاح و بهره برداری است.

خواجه پور با اشاره به برنامه احداث ۳ پایگاه امداد و نجات دیگر در ایمیدرو گفت: پایگاه امداد و نجات زغال‌سنگ البرز مرکزی (شرق مازندران) پس از دریافت استعلام از ادارات مربوطه (منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره کل صمت استان)، از ۲۸ مرداد امسال، تکمیل و تجهیز آن آغاز شده است.

وی افزود: احداث پایگاه امداد و نجات منطقه آمل (غرب مازندران)، از دیگر برنامه ها بوده و قرار است ساختمان پایگاه با هزینه کارگروه تشکیل‌شده از معادن منطقه، به مساحت ۳۰۰ متر مربع انجام شود. پایگاه امداد و نجات استان کرمان نیز با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی، با تامین اعتبار از محل منابع عمومی احداث می شود.

مجری طرح تجهیز، بهسازی و ساخت پایگاه های امداد و نجات مناطق زغالدار با اشاره به تجهیزات این پایگاه ها گفت: تجهیزات پایگاه ها از تجهیزات مدرن اروپایی شامل رسپیراتور، خود نجات و کمپرسور شارژ پرتابل رسپیراتورها و دستگاه تنفس مصنوعی و لوازم حمل مصدوم خریداری و به پایگاه ها ارائه شده یا در مرحله تکمیل تامین تجهیزات است.

وی ادامه داد: خرید ۶ دستگاه آمبولانس تویوتا هایس، ۶ دستگاه کامیونت آتش نشانی و ۴ دستگاه خودرو پیشرو آتش نشانی انجام شده و پس از شماره گذاری، به پایگاه های امداد و نجات یا ادارات کل صمت استان ها تحویل می شود.

پیشرفت ۹۶ درصدی پایگاه طبس

مجری طرح تجهیز، بهسازی و ساخت پایگاه های امداد و نجات مناطق زغالدار درباره وضعیت پیشرفت پایگاه امداد و نجات طبس تصریح کرد: این پایگاه توسط سازمان ایمیدرو در حوزه مناطق زغال خیز طبس احداث شده و اکنون ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: پایگاه مذکور دارای پد هلیکوپتر، ساختمان های امداد و نجات، درمانگاه و اورژانس همراه با آشیانه خودروهای امدادی است که در مراحل پایانی ساخت بوده و پیش بینی می شود تا پایان شهریور ۱۴۰۳ افتتاح شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا