مدیر امور وصول مطالبات این بانک از وصول بالغ بر ۱۵۷ هزار میلیارد ریال از مطالبات ریالی و معادل ۳۳ هزار میلیارد ریال از مطالبات ارزی این بانک در سه ماهه اول سال جاری خبر داد

محمد امینی: یکی از اقدامات انجام گرفته در راستای اجرای برنامه راهبردی ششم راه‌اندازی سامانه رویدادنگار وصول مطالبات است که این سامانه به منظور مستندسازی و پایش اقدامات و فعالیت‌های اصلی انجام گرفته و در حوزه وصول مطالبات با امکانات و قابلیت‌هایی همچون گزارش‌گیری و پایش حجم فعالیت‌های واحدها و افراد، بررسی روند و نتایج اقدامات پیگیری مطالبات و یادآوری و پیگیری موارد اولویت‌دار در موعد مقرر طراحی و پیاده‌سازی شده ‌است.

به گزارش آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، وی در خصوص برون‌سپاری بخشی از فعالیت‌های اداره اجرائیات و امور ثبتی اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبه هیات مدیره بانک (تمرکززدایی در رسیدگی و پیگیری پرونده‌های مطالباتی)، پرونده‌های ریالی قابل واگذاری و پیگیری در سطح استان‌ها به شعب مربوطه ارسال گردیده‌ است.
امینی خاطرنشان کرد: به منظور انتخاب بهینه وکلای منتخب بانک، عملکرد آنان در پرونده‌های در دست پیگیری هر یک ممیزی و ارزیابی شده در ادامه همکاری با برخی از آنان تجدید نظر شده است. در گام‌های بعدی فرایند برونسپاری، شماری از پرونده‌های در اختیار گروه‌ها و موسسات حقوقی در دست بررسی می‌باشد و نتایج آن پس از ارائه به ارکان مدیریت ارشد بانک و تصمیم‌گیری نهایی، مبنای اقدامات آتی قرار خواهد گرفت.
مدیر امور وصول مطالبات این بانک شناسایی و ارائه روشهای نوین وصول مطالبات را اقدام مهم دیگری در راستای اجرای برنامه راهبردی برشمرد و بیان داشت: با این اقدام به رویه‌های مالی بانک در حوزه وصول مطالبات به ویژه منابع اعتباری برون‌سازمانی پرداخته شده و گزارش آن برای بررسی‌های تفصیلی ارائه گردیده تا با نگرش جامع، اقدامات اصلاحی مورد نیاز شناسایی و عملیاتی گردد.
وی در پایان مجموع اقدامات انجام گرفته را مثبت ارزیابی کرده و تاکید کرد: آمار عملکرد در سه ماهه نخست سال جاری حاکی از وصول بالغ بر ۱۵۷ هزار میلیارد ریال از مطالبات ریالی و معادل ۳۳ هزار میلیارد ریال از مطالبات ارزی این بانک ‌است.

خروج از نسخه موبایل