امور زیربناییراه و ساختمان

قیمت بتن اکسپوز

دو عامل مهم که امروزه قیمت بتن اکسپوز را در صنعت ساختمان تعیین می کند ابعاد و نوع قطعه سفارشی است.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، دو عامل مهم که امروزه قیمت بتن اکسپوز را در صنعت ساختمان تعیین می‌کند ابعاد و نوع قطعه سفارشی است. قیمت بتن اکسپوز در دها بتن زیست در تمامی ابعاد و به صورت نامحدود ثابت است. قیمت بتن اکسپوز به قطعات ساده و لارج پنل در بتن اکسپوز کف و بتن اکسپوز نما قیمت گذاری می‌شود.

بتن اکسپوز قابلیت مسلح سازی با الیاف فلزی، سنتتیک و پلی پروپیلن و شبکه مش فلزی را دارد. این امر تأثیری در قیمت بتن اکسپوز ندارد. بتن اکسپوز کف با ضخامت حداقل ۴ سانتیمتر و بتن اکسپوز نما با ضخامت حداقل ۲.۵ سانتیمتر تولید می‌شود. قیمت بتن اکسپوز با سنگ مصنوعی کاملاً تفاوت دارد.

علاوه بر استفاده از تکنولوژی بتن با کارایی بالا و استفاده از سیستم عمل آوری با بخار و سیستم‌های مسلح سازی، دوام و پایداری بیشتری به نسبت سایر روش‌های بتن اکسپوز درجا و سنگ مصنوعی دارد.

قیمت بتن اکسپوز در قیاس با بتن درجا و سایر روش‌های کفسازی در مجموع بسیار مناسب است. بتن اکسپوز پیش ساخته موجب افزایش سرعت اجرا و کاهش دستمزد نیروهای اجرایی می‌شود. قیمت بتن اکسپوز پیش ساخته بسته به متراژ کار نیز بستگی دارد.

به طور کلی قبل از تصمیم به استفاده و اجرا حتماً با کارشناسان ما به شماره‌ی ۴۴۱۵۰۶۶۱ ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

آیا قیمت بتن اکسپوز پیش ساخته ارزان‌تر از بتن درجا است؟

بتن اکسپوز پیش ساخته برای پروژه‌های بزرگ مانند سایت‌های ساخت و ساز تجاری ارزان‌تر است زیرا تمام تجهیزات سنگین مورد نیاز از قبل در چنین سایت‌هایی وجود دارد و برای اهداف دیگر نیز استفاده می‌شود.

با این حال، ساخت و ساز بتن درجا در محل می‌تواند برای پروژه‌های در مقیاس کوچک مانند ساخت خانه ارزان‌تر باشد.

قیمت بتن اکسپوز

بتن اکسپوز زیبایی و عملکرد را با قیمتی مقرون به صرفه ارائه می‌کنند. انتخاب‌های زیادی با استفاده از بتن اکسپوز از نظر طراحی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد ظرافت خلاقانه خود را به رخ بکشید. اما البته، شما باید قیمت بتن اکسپوز و هزینه کلی نصب را در نظر بگیرید. در انتخاب برای پیاده رو و پارکینگ و محوطه سازی هزینه‌های بلندمدت نیز باید بسیار در نظر گرفته شود.

شما باید تصمیم بگیرید که آیا برای نصب کم هزینه، اما با نیاز به تعمیر و نگهداری اضافی، تعمیرات یا تعویض در یک دوره زمانی، یا هزینه نصب بالاتر، اما با هزینه تعمیر و نگهداری کمتر و ارائه خدمات طولانی‌تر، اقدام می‌کنید. اساساً مهمترین نکته در انتخاب نوع بتن اکسپوز تعادل بین عملکرد، زیبایی و قیمت بتن اکسپوز است. هنگام انتخاب همیشه هزینه‌های طولانی مدت مربوطه را در نظر بگیرید.

برای مثال، قیمت بتن اکسپوز پایین، ممکن است هزینه نصب را کاهش دهد، اما بتن اکسپوز یا سنگ مصنوعی ارزان ممکن است به تعمیر و نگهداری اضافی نیاز داشته باشد یا شاید به مرور زمان نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد.

از این رو، نه تنها باید قیمت بتن اکسپوز را که انتخاب می‌کنید، بلکه هزینه‌های چرخه عمر را نیز در نظر بگیرید. در پایان باید تعادل زیبایی، عملکرد و قیمت بتن اکسپوز، هنگام انتخاب نوع متریال کفسازی برای پروژه محوطه سازی شما وجود داشته باشد.

قیمت بتن اکسپوز در کنار زیبایی و عملکرد آن کاملاً قابل توجیه است. وقتی به انبوهی از سطح پوشیده شده با بتن اکسپوز نگاه می‌کنید، چندان چشمگیر نیست. اما انسان، تفاوتی که می‌توانند ایجاد کنند وقتی نصاب ماهر آنها را به هنر تبدیل کند.

قیمت بتن اکسپوز

ظاهر بتن اکسپوز

بتن اکسپوز پیش ساخته انعطاف طراحی بسیار بیشتری نسبت به بتن درجا ارائه می‌دهد. بتن اکسپوز در اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند و نصاب‌ها می‌توانند تقریباً هر شکل یا طرحی را با آنها در طول فرآیند نصب ایجاد کنند. بتن درجا از نظر رنگ و گزینه‌های طراحی محدودتر است. سطوح دال بتنی معمولاً صاف هستند اما ممکن است با هزینه اضافی با الگوهای مختلف اجرا شوند.

نصاب‌ها همچنین می‌توانند رنگ را قبل از ریختن با بتن مخلوط کنند. رنگ اضافه شده پس از نصب اغلب به دلیل محو شدن نیاز به تجدید در طول زمان دارد.

ماندگاری

بتن اکسپوز از دوام بیشتری نسبت به بتن درجا برخوردار هستند و مقاومت متوسط آنها چهار برابر بیشتر از دال بتنی است. بتن اکسپوز در آب و هوای سخت بهتر مقاومت می‌کنند و معمولاً از چرخه‌های یخ و ذوب ترک نمی‌خورند. تعویض بتن اکسپوز جداگانه در صورت نیاز نیز ارزان‌تر و آسان‌تر از ترمیم یا تعویض سطح بتنی است.

در حالی که بتن درجا به اندازه بتن اکسپوز مقاوم نیست، دوام بیشتری نسبت به آسفالت دارد و اگر به درستی نصب شود و به خوبی نگهداری شود، در برخی کاربردها می‌تواند به اندازه بتن اکسپوز پیش ساخته دوام بیاورد. با این حال، بتن در طول زمان در اثر دماهای شدید یا جابجایی زمین بیشتر مستعد ترک خوردن است.

نصب و اجرا بتن اکسپوز

بتن اکسپوز به زمان و کار بیشتری نسبت به بتن درجا نیاز ندارند. طراح باید جزئیات را با دقت برنامه ریزی کند، محل را تراز و آماده کند، و سپس هر قطعه‌ی بتن اکسپوز را جداگانه قرار دهد. هنگامی که قطعات بتن اکسپوز در جای خود قرار گرفتند، نصاب‌ها معمولاً شکاف‌ها و درزها را با پودر بندکشی مناسب پر می‌کنند.

بتن اکسپوز در اکثر موارد به سرعت و به راحتی نصب می‌شود. نصب شامل آماده سازی محل – اغلب با خاکبرداری و دانه بندی یا تسطیح – قبل از مخلوط کردن و ریختن بتن است. سپس بتن چند روز طول می‌کشد تا آماده استفاده شود.

نگهداری و ترمیم

بتن اکسپوز به طور کلی تعمیر و نگهداری نسبتاً کمی دارند. این امر بسیار قیمت بتن اکسپوز مؤثر است. ممکن است لازم باشد علف‌های هرز یا خزه‌های ناخواسته را از درزها و درزها به طور دوره‌ای پاک کنید و قطعات بتن اکسپوز را که به مرور زمان ترک می‌خورند یا می‌شکنند جایگزین کنید.

قابلیت تعویض قطعات بتن اکسپوز به صورت جداگانه تعمیر این سطح را ارزان‌تر و آسان‌تر از تعمیر بتن می‌کند.

ارزش ملک

هر دو بتن اکسپوز و بتن درجا افزایش ارزش ملک را در صورت نصب و نگهداری صحیح دارند. نصب بتن اکسپوز که مکمل خانه است جذابیت محدود را افزایش می‌دهد و ارزش فروش مجدد را بهبود می بخشد.

جایگزینی بتن قدیمی و آسیب دیده با سطح بتن تازه ریخته شده می‌تواند تأثیر مشابهی داشته باشد.

قیمت بتن اکسپوز

مقایسه قیمت بتن اکسپوز و بتن درجا

یک فضای اجرا شده با بتن درجا اولیه به دلیل هزینه کمتر مصالح بتن و زمان نصب کوتاه‌تر، هزینه نصب کمتری نسبت به بتن اکسپوز پیش ساخته دارد.

لکه گیری یا استامپ هزینه‌های بتن را به برخی از هزینه‌های سنگفرش راهرو نزدیک می‌کند. بهترین انتخاب برای شما بستگی به موقعیت مکانی، بودجه و ترجیحات طراحی شما دارد.

بتن سطح صاف‌تری را برای راه رفتن ارائه می‌دهد، اما ممکن است در صورت خیس شدن، لغزنده شود، در حالی که بتن اکسپوز مقاومت بهتری را ایجاد می‌کنند، اما بسته به جنس، ممکن است سطح راه رفتن با ضربه گیر ایجاد کنند.

دها بتن زیست به عنوان بزرگترین تولید کننده بتن اکسپوز ایران آماده خدمت رسانی به شما است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا