صنعت، معدن، تجارت

سند بخش معدن با ۱۷ راهبرد اصلی در دست تدوین است

مدیرکل برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین شناسی گفت: سند بخش معدن با ۱۷ راهبرد اصلی در دست تدوین است.

به گزارش آرمان اقتصادی، بر اساس اعلام سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، رضا جدیدی مدیرکل برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی گفت: سند راهبردی بخش معدن کشور با همکاری معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ایمیدرو و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در حال تدوین است و ۱۷ راهبرد اصلی دارد. اکتشاف، استخراج، بهره برداری، سرمایه‌گذاری، هوشمندسازی معادن و تحول دیجیتال برخی از راهبردهای این سند است.

همچنین بخوانید

وی گفت: کار از ابتدای سال ۱۴۰۲ آغاز شده و برای تدوین آن از ظرفیت‌های نخبگان دانشگاهی و بخش خصوصی بهره گرفته می‌شود و این سند با شناسایی آسیب‌ها و تنگناهای بخش معدن به صورت کاملاً اجرایی و عملی قادر خواهد بود مشکلات این بخش را به حداقل برساند.

مدیرکل برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در ادامه این سند را کاملاً سندی اجرایی دانست که تشریفات اسناد برنامه را ندارد و کاملاً مشخص می‌کند که چه اقدامات حیاتی در بخش‌های مختلف نیاز است که اجرا شود.

جدیدی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه هر اقدامی از این پس ذیل راهبردهای این سند انجام و پایش می‌شود، تصریح‌کرد: این سند با پشتوانه علمی و کارشناسی که دارد کاملاً قابل اجراست و بدون شک پیشرفت بخش معدن در همه بخش‌ها از نتایج تدوین آن خواهد بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا