انرژیکسب و کار

شاخص های اقتصادی بنیادی برای معاملات نفت

نفت نیروی محرکه اقتصاد جهانی امروزی است و یکی از پر معامله ترین کالاها در جهان است

 

به لطف شاخص های اقتصادی که به پیش بینی قیمت نفت در کوتاه مدت کمک می کند موجب نوسانات خوب نفت در روزهای معاملاتی می شود و معاملات نفت طرفداران زیادی در میان فعالان بازارهای مالی دارد.

یکی از این شاخص ها ذخایر نفتی است:

ذخایر نفتی شاخصی است که میزان ذخیره نفت برای استفاده در آینده را نشان می دهد

این عدد و تغییراتی که متحمل می شود به معامله گران ایده ایی از روند تولید و مصرف نفت در یک دوره زمانی خاص را می دهد.

معامله گران موجودی نفت خام را با انتظارات، همراه با سطوح گذشته مقایسه می کنند تا بینشی از حرکت های آتی نفت به دست آورند.

اگر ذخایر نفت به تدریج افزایش یابد، نشان دهنده تولید بیش از تقاضاست که باید به کاهش قیمت نفت منجر شود و برعکس اگر ذخایر نفت کاهش یابد، نشان دهنده پیشی گرفتن تقاضا از عرضه نفت موجود است که موجب افزایش قیمت نفت می شود.

همراه با انتشار ذخایر نفت فهرست بلند بالایی از داده های متمرکز بر تولید نفت خام ؛ تولید داخلی، ورودی پالایشگاه ها، موجودی بنزین و هم چنین برخی داده های واردات و صادرات ارائه می‌شود.همه این داده ها، برای به دست آوردن ایده ایی اصولی از بازار نفت خام در نظر گرفته می‌شود به عنوان مثال؛ میزان استفاده از ذخایر پالایشگاه مورد بررسی قرار میگیرد تا بتوان تعیین کرد که چقدر ظرفیت بیشتر برای عرضه بیشتری به بازار وجود دارد، اگر استفاده از پالایشگاه ها زیاد باشد ارسال نفت اضافی از طریق پالایشگاه ها دشوار خواهد بود که این منجر به کاهش عرضه می شود و قیمت ها را بالا می برد.

گزارش های ماهانه اوپک

اوپک سازمانی متشکل از کشورهای صادرکننده نفت است که در حاضر ۱۳ عضو دارد که این کشورها ۴۰% از عرضه جهانی نفت و تا ۷۵% از کل ذخایر نفت را در اختیار دارند. گزارش های اوپک تاثیر زیادی بر قیمت نفت داردو بدون نظارت بر اخبار و گزارش های اوپک نمی توان در بلند مدت با موفقیت معامله کرد.

 

شاخص های اقتصادی

، (PMI) ،شاخص مدیران خرید(GDP)گزارش های شاخص های اقتصادی نظیر تولید ناخالصی داخلی

به ویژه برای اقتصادهای بزرگی مثل ایالات متحده، چین، ژاپن، آلمان، برای معامله گران نفت از اهمیت ویژه ایی برخورداراست تا بتوانند تصویر کلی از اقتصاد را به دست آورند اگر اقتصاد به سرعت در حال رشد باشد، نفت بیشتری مصرف خواهد شد و در غیر این صورت اگر اقتصاد به سمت رکود پیش رود، کاهش تقاضا منجر به کاهش قیمت نفت می شود زیرا انرژی ورودی مهمی برای رشد اقتصادی است.

معاملات نفت بسیار جالب است زیرا زمینه های متعددی که هر یک در حکم یه قطعه از پازل هستند باید با یکدگیر ترکیب شوند تا به یک دیدگاه درست از روند پیش رو نفت منجر شود و این اطلاعات در دسترس عموم است و تفسیر صحیح ازاین داده ها بر عهده معامله گر است.

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا