بین الملل

شمار دکل‌های حفاری آمریکا بار دیگر کاهش یافت

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز از کاهش تعداد دکل‌های نفت و گاز طبیعی شرکت‌های حفاری آمریکا برای سومین هفته پیاپی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، شرکت بیکرهیوز در گزارشی اعلام کرد تعداد دکل‌های فعال نفت و گاز طبیعی شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته منتهی به ۳۰ اوت (جمعه، نهم شهریور) برای نخستین بار از اواخر ماه ژوئن تاکنون برای سومین هفته پیاپی کاهش یافت.

بر اساس گزارش روز جمعه این شرکت، تعداد دکل‌های نفت و گاز که نشانه اولیه تولید در آینده به شمار می‌رود، در هفته منتهی به ۳۰ اوت با دو عدد کاهش به ۵۸۳ دستگاه رسید.

به گفته بیکرهیوز، مجموع تعداد دکل‌ها همچنان ۴۸ دستگاه یا ۸ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است.

شمار دکل‌های نفتی آمریکا در هفته یادشده بدون تغییر ۴۸۳ دستگاه بود، درحالی‌که تعداد دکل‌های گازی این کشور با کاهش دو عدد به ۹۵ دستگاه رسید.

بر اساس این گزارش، مجموع دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا پس از افزایش هشت‌عددی در ماه ژوئیه، ۶ عدد در ماه اوت کاهش یافت.

شمار دکل‌های حفاری نفتی در ماه اوت یک عدد افزایش یافت، درحالی‌که تعداد دکل‌های حفاری گاز در این ماه با کاهش ۶ عددی همراه بود.

شرکت‌های حفاری تعداد دکل‌های فعال خود را در میدان مارسلوس، بزرگ‌ترین حوضه تولید گاز آمریکا که در ایالت‌های پنسیلوانیا، اوهایو و ویرجینیای غربی قرار دارد، با دو عدد کاهش درمجموع به ۲۳ دستگاه رساندند که پایین‌ترین تعداد از اوت ۲۰۱۶ تاکنون است. در همین حال، مجموع شمار دکل‌های حفاری فعال در ایالت پنسیلوانیا با سه عدد کاهش به ۱۸ دستگاه رسید که پایین‌ترین تعداد از دسامبر ۲۰۲۱ تاکنون است.

شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا پس از افزایش ۳۳ درصدی در سال ۲۰۲۲ و ۶۷ درصدی در سال ۲۰۲۱، حدود ۲۰ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت. کاهش قیمت نفت و گاز و افزایش هزینه‌های نیروی کار و تجهیزات به‌دلیل بالا رفتن تورم و تمرکز بیشتر شرکت‌ها بر پرداخت بدهی و افزایش بازگشت سرمایه سهام‌داران به‌جای بالا بردن تولید، از عوامل کاهش تعداد دکل‌ها به شمار می‌رود.

قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا پس از کاهش حدود ۱۱ درصدی در سال ۲۰۲۳، تاکنون حدود ۳ درصد در سال ۲۰۲۴ افزایش داشته است. قیمت معامله‌های آتی گاز آمریکا هم پس از افت ۴۴ درصدی در سال ۲۰۲۳، از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون حدود ۱۶ درصد کاهش داشته است.

با وجود اینکه قیمت‌های نفت از ابتدای سال جاری تاکنون افزایش داشته است، اما افت قیمت معامله‌های آتی گاز برای دومین سال پیاپی شرکت‌های حفاری را مجبور کرده است تا سرمایه‌گذاری‌های خود را در سال ۲۰۲۴ کاهش دهند. پیش‌بینی می‌شد کاهش سرمایه‌گذاری‌ها، تولید گاز را در سال ۲۰۲۴ برای نخستین بار از سال ۲۰۲۰ تاکنون کاهش دهد.

بر اساس داده‌های شرکت خدمات مالی تی‌دی کوئن، ۲۶ شرکت مستقل فعال در زمینه اکتشاف و تولید از کاهش ۲ درصدی سرمایه‌گذاری‎های خود در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال ۲۰۲۳ خبر دادند.

میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در سال ۲۰۲۳، ۲۷ درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش یافت و در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۱ به‌ترتیب با رشد ۴۰ و ۴ درصدی همراه بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا