بانک و بیمهطلا و ارز

قیمت بیت کوین سقوط کرد

قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت اخیر با بیش از ۱۸ درصد کاهش به رقم کمتر از ۱۰ هزار دلار در هر واحد رسید.

به گزارش کوین دسک، در حالیکه قیمت بیت کوین، محبوب ترین ارز رمزنگار جهان در برخی از صرافی های بزرگ جهان از جمله صرافی «بیت ثامب» کره جنوبی از مرز ۱۲ هزار دلار در هر واحد هم در چند روز پیش عبور کرده بود؛ اما اکنون قیمت این ارز دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته با بیش از ۱۸ درصد کاهش به کمتر از ۱۰ هزار دلار در هر واحد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایبنا، در حالیکه قیمت مرجع بیت کوین در صرافی های بزرگ جهان به رکورد ۱۱ هزار و ۳۸۸ دلار و ۳۳ سنت در طول ۲۴ ساعت اخیر رسیده بود، ناگهان بخشی از حباب بیت کوین ترکید و قیمت آن را به ۹ هزار و ۲۹۰ دلار و ۳۰ سنت پایین آورد که البته بعداز آن بیت کوین تلاش کرد تا بخشی از ارزش از دست رفته خود را جبران کند و در نهایت در حدود ۹۷۹۵ دلار در هر واحد داد و ستد شد.

همچنین این نوسان قیمت بیت کوین در یک روز اخیر به عنوان شدیدترین جابجایی قیمت در این ارز رمز نگار محسوب می شود که علت آن هم به سیل افزایش تقاضا در بیت کوین نسبت داده می شود.

بر همین اساس «کوین مارکت کپ» اعلام کرد حجم معاملات بیت کوین در ۲۴ ساعت اخیر به رقم قابل توجه ۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار رسید که این رقم برای ارز دیجیتال «اترویم» ۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار ثبت شده است.

«کوین بیس» که یک وب سایت پیشگام برای خرید و فروش بیت کوین در آمریکا است، اعلام کرد در روز چهارشنبه با ترافیک بالایی برای داد و ستد بیت کوین روبرو شده و خدمات برای برخی از مشتریان در دسترس نبوده است.

از آنجایی که سرمایه بازار بیت کوین کمتر از ۲۰۰ میلیارد دلار است، برخی از علاقه مندان در حوزه ارز رمزنگار می گویند اگر این ارز دیجیتال بخشی بسیار اندکی از دارایی ۲۰۰ تریلیون دلاری بازار مالی سنتی را به دست بیاورد، می تواند به شدت افزایش یابد.

بر پایه این گزارش جدول قیمت لحظه ای بیت کوین قیمت کمی بیش از ۱۰ هزار دلار را برای این ارز رمزنگار ثبت کرده است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا