اقتصاد کلان

نرخ مالیات در بودجه ۹۵ افزایش نیافته است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۹۵ گفت: نرخ مالیات در سال ۹۵ افزایش نخواهد یافت و پایه‌های مالیاتی افزایش می‌یابد.به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در موافقت با کلیات لایحه بودجه گفت: بنده با برخی تبصره‌های بودجه به خصوص هدفمندی مخالف هستم، اما نقاط قوت مهمی در لایحه بودجه ۹۵ وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: در لایحه بودجه ۹۵ مالیات‌ها افزایش نیافته که این موضوع بسیار مهم است. با توجه به مذاکرات اعضای کمیسیون تلفیق با مسئولان مالیاتی آنها قول دادند که پایه‌های مالیاتی را افزایش دهند.

وی عدم افزایش تعرفه‌ها در بودجه ۹۵ را یکی از نقاط قوت لایحه بودجه ۹۵ خواند و گفت: هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق به بودجه امنیت داخلی و نیروی انتظامی اختصاص داده شده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: در بخش دفاع نیز ۵ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان به بودجه دفاعی کشور اضافه شده است که اقدام بسیار مهمی است.

امیرآبادی اظهار داشت: افزایش ۷۱۰ میلیارد تومانی بودجه بخش فرهنگ در کمیسیون تلفیق نیز اقدام بسیار مناسبی است.

وی افزایش بودجه توجه به حاشیه کلانشهرهای مذهبی را از نقاط قوت بودجه سال ۹۵ خواند و گفت: در کمیسیون تلفیق ۳۰۰ میلیارد تومان به یارانه تسهیلات بانکی حوزه تولید اختصاص یافت تا مشکل کمبود نقدینگی این بخش حل شود.

امیرآبادی اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان به راه‌های روستایی را اقدام مهم در کمیسیون تلفیق خواند و گفت: کمیسیون تلفیق برای پرداخت بدهی وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها نیز راهکارهایی اندیشیده و هزار میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا