اقتصاد کلان

پیگیری عضویت دائم بورس ایران در Isco/ کاهش کارمزد معاملات در بازار سرمایه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاپور محمدی در نشست خبری صبح امروز در خصوص اقدامات ١٧ ماهه اخیر بیان کرد: یکی از اقدامات بازار سرمایه سامانه معاملات بود که بعد از ١٠ سال آپدیت شد و از شنبه جاری معاملات به روز شده انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: سامانه حامعه نظارت بازار سرمایه راه اندازی شد، ساماندهی بازار بدهی و کمک به کاهش بدهی در بازار که با کمک وزارت افتصاد صورت گرفت.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد:راه اندازی سامانه راه اندازی اختیار و فروش در بازار سهام و سکه، پذیرش کالای کشاورزی و پذیرش کالا‌های کشاورزی در بورس کالا، اصلاح سازکار مواد اولیه که در این راستا عرضه‌های اولیه شفاف شد.

محمدی تاکید کرد:اصلاح دستورالعمل‌های مرتبط با توقف و بازگشایی نماد‌ها انجام شد.

وی یادآور شد: تقویت مکانیزم صندوق‌های با درآمد ثابت و عملکرد این صندوق‌ها از ٩٠ درصد به ٧٠ درصد رسیده که باید به ۵٠ درصد برسد، ممنوعیت تنظیم نرخ از سوی صندوق ها، ممنوعیت صدور یونت‌های صندوق‌ها در شعب بانک‌ها است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اهمیت راه اندازی سامانه رصد گفت:راه اندازی سامانه رصد برای زمان سنجی معاملات برقراری سامانه ریسک عدم ایفای تعهدات برای سرمایه گذاران و حد اعتباری برای کارگزارن پوشش داده شده است.

محمدی بیان کرد:کاهش کارمزد‌های معاملات جهت افزایش نقدینگی در بازار سرمایه صورت گرفت که در این راستا هزینه‌ها از جمله کارمزد کارگزاران، کارمزد بازار سرمایه با مصوبه شورای عالی بورس کاهش یافت.

وی اظهار کرد:بحث مربوط به کاهش محدودیت‌ها در سبدگردان‌ها که با برطرف کردن ان جهت رونق اقدامات این مجموعه گنجانده شدو تجمیع مجوز‌های کارگزاری‌ها از ٢٣ به ٨ مجوز رسید.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: افشای صورت‌های مالی بیش از ٢٣١ نهاد‌های مالی غیر دولتی صورت گرفت و به کمک مجلس شورای اسلامی به دنبال افزایش این اقدامات هستیم.

محمدی گفت: کاهش زمان صلاحیت مدیران و افزایش نقدینگی در راستای سیال‌تر شدن فعالیت‌ها در بازار سرمایه انجام شده است.

وی در توضیح اهمیت صندوق‌های تثبت بازار سرمایه گفت:صندوق‌های تثبیت بازار سرمایه به جهت کمک به معاملات بازار ایجاد شد و در جارچوب ایین نامه انجام وظیفه می‌کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: سایت تنویه قوانین و مقررات بازار سرمایه در جهت بهبود معاملات بازار راه اندازی شد.

محمدی گفت:پیگیری عصویت در Isco هستیم و امیدواریم عضویت ما از حالت ناظر به دائم تبدیل شود.

وی تاکید کرد:افشای اطلاعات واقعی در معاملات بازار سرمایه از اهمیت بالایی برخوردار است.

محمدی گفت:با سایت‌های تحلیلی خلاف قانون بازار سرمایه برخورد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: با افراد و معامله گران متخلف در بازار سرمایه به طور جدی برخورد خواهد شد و از معامله این افراد در بازار جلوگیری می‌شود.

وی به سرمایه گذاران تذکر داد و گفت: از تحلیل‌های بنیادی در معاملات بازار توجه ویژه‌ای شود، پیشینه سهام وصنعت موجود در بورس به طور دقیق بررسی شود، بررسی ریسک سهام‌های بازار، شرکت‌هایی که قرار دادی کار می‌کنند حتما با تحلیل قرار داد‌ها توجه شود، تشکیل سبد سهام به حتی تک سهم مورد توجه قرار گیرد، از مشاوران امین، راست گفتار و غیر ذی نفع استفاده شود، اتخاذ استراتژی بلند مدت در معاملات استفاده شود.

خبر در حال تکمیل..

منبع

میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا