صنعت، معدن، تجارتمعدن

همکاری بزرگ ترین شرکت آلومینیوم هند با ایمیدرو برای توسعه صنعت آلومینیوم ایران

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ تاپان کومار چاند مدیر عامل شرکت نالکو در دیدار با رییس هیات عامل ایمیدرو، جمعی از مدیران این سازمان و مدیران ایرالکو و آلومینای ایران از آمادگی نالکو برای همکاری مشترک در صنعت آلومینیوم ایران خبر داد و اظهار داشت: تمامی زنجیره این صنعت ازمعدن بوکسیت تا آلومینا و تولید آلومینیوم زمینه همکاری دو طرف خواهد شد.
وی با اشاره به ظرفیت ۲.۳ میلیون تنی تولید پودر آلومینا در این شرکت گفت: تا دو ماه آینده یک میلیون تن دیگر به ظرفیت تولید آلومینا نالکو افزوده می شود. تاپان کومار چاند ادامه داد: نالکو در حال حاضر ۱.۲ میلیون تن آلومینا به بازارهای مصرف صادر می کند. وی یادآور شد: تاکنون قراردادهایی برای تامین مواد اولیه با شرکت های تولیدکننده آلومینیوم ایران داشته ایم.
مدیر عامل نالکو از ایجاد کارخانه ای جدید با ظرفیت تولید ۵۰۰هزار تن آلومینیوم در ایران استقبال و تصریح کرد: ذخایر بوکسیت هند نشان می دهد تا ۵۰ سال آینده ذخایر اطمینان بخشی برای تامین مواد اولیه در اختیار داریم.
رییس هیات عامل ایمیدرو نیز در این دیدار با استقبال از همکاری دو طرف در زمینه پودر آلومینا و شمش آلومینیوم اعلام کرد: با توجه به روابط و همکاری خوب ایران و هند و همچنین وجود گاز فراوان در ایران و ذخایر بالای بوکسیت در هند،‌ این همکاری می تواند در بازارهای جهانی بسیار ثمر بخش باشد.
مهدی کرباسیان ادامه داد: دو طرف با تشکیل کمیته مشترک می توانند زمینه همکاری های چندجانبه را فراهم کنند به طوری که ساخت کارخانه آلومینیوم،‌ ایجاد نیروگاه هزار مگاواتی و تامین بلند مدت مواد اولیه تولید شمش آلومینیوم را در برگیرد.
مهدی کرباسیان ادامه داد: چابهار با توجه به شرایطی که برای تولید رقابتی دارد منطقه ای مناسب برای ایجاد کارخانه آلومینیوم است. وی تصریح کرد: با توجه به مواد اولیه ای که هند در اختیار دارد می توان بخشی از نیاز به کارخانه های تولید شمش در ایران را در قالب همکاری بلند مدت تامین کرد.
در این نشست دو طرف توافق کردند،‌ به سرعت گروهی مشترک از کارشناسان،‌ گزارشی از چگونگی اجرایی شدن تصمیمات ارایه دهند.
طبق آمارهای بین المللی هند در سال گذشته میلادی ۱۹.۲ میلیون تن بوکسیت،‌ ۵.۴ میلیون تن آلومینا و ۳.۸ میلیون تن شمش آلومینیوم تولید کرد که از این رقم حدود ۵۰۰هزار تن آن در اختیار شرکت دولتی نالکو است. این شرکت در سال ۱۹۸۱ تاسیس شد و مالکیت آن در اختیار وزارت معدن هند است که اکنون رهبری تولید آلومینیوم در این کشور را برعهده دارد. نالکو علاوه بر تولید در زنجیره تولید آلومینیوم در فناوری تولید طبق با استانداردهای جهانی فعالیت می کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا