بانکبانک و بیمه

پیامک‌های یادآوری قسط‌ سراسری‌است


ارسال پیامک های یاداوری اقساط معوق تسهیلات در بانکها و موسسات مالی و اعتباری سراسری است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، در چند هفته گذشته و پس از زلزله در سرپل ذهاب و شهرهای مجاور یکی از مواردی که در چند هفته گذشته به وفور اعلام شده ارسال پیامک یادآوری تسهیلات معوق برای زلزله زدگان استان کرمانشاه بوده است. 

حال آنکه ارسال پیامکهای یادآوری اقساط معوق در بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری سراسری و از تهران ارسال می‌شود و اینگونه نیست که هر شهر توسط شعبه آن بانک برای مشتریان خود ارسال پیامک داشته باشد.
به عبارت دیگر در هنگام پرداخت تسهیلات سیستم های بانکی به گونه تعریف شده اند که در صورتی مشتری اقساط خود را به موقع پرداخت نکند پیامکی به جهت یادآوری قسط برای وی ارسال می شود. 
بنابراین ارسال پیامک اقساط معوق منوط به شهر و یا استان خاصی نبوده و در هنگام دریافت تسهیلات و ثبت شماره تلفن همراه در سیستم های بانکی پیامک برای گیرنده تسهیلات ارسال می شود. 
حال تصور کنید در یک روز خاص از سوی یک بانک تعداد ۵۰ هزار پیامک یادآوری تسهیلات معوق ارسال می‌شود, اگر از این تعداد ۵۰ نفر در سرپل ذهاب بوده باشند که زلزله زندگی آنها را ویران کرده است بانک و یا موسسه مالی و اعتباری چگونه می‌خواهد تشخیص دهد که برای آن ۵۰ نفر پیامک ارسال نشود؟ 
متاسفانه حمله کنندگان به شبکه بانکی در چند هفته اخیر بدون توجه به این مسئله ارسال این پیامک ها را برای زلزله زدگان اشتباه دانسته و خواهان قطع این پیامک ها شده اند که با توجه به موارد گفته شده این مهم تقریبا غیر ممکن است. 
به نوشته اخبار بانک، این در حالی است که شبکه بانکی در روزهای پس از زلزله با ارسال سریع کمک های انسان دوستانه به زلزله زدگان تلاش کرد کمکی کوچک برای این قشر داشته باشد.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا