صنعتصنعت، معدن، تجارت

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تسهیلاتی را برای رونق اشتغال پایدار در کرمانشاه فراهم می‌کند

نائب رئیس اتاق مشترک ایران و عراق افزود: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قصد دارد تسهیلاتی را فراهم کند تا اقدامات و شرایط در استان برای رونق تولید و اشتغال پایدارمحیا شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس ، عارف ابراهیمی درنشست تسهیل‌گری و تقویت ظرفیت‌های بخش خصوصی و ترغیب صنعتگران به سرمایه‌گذاری در اقتصاد استان که با حضور اساتید دانشگاه صنعتگران و تعدای از مدیر‌عامل شرکت‌ها ظهر امروز در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: به منظور ظرفیت‌سازی بخش خصوصی در راستای رونق تولید و اشتغال پایدار از طریق انواع سرمایه‌گذاری برای صادرات گروه سود‌آور باید اقداماتی انجام شود.

نائب رئیس اتاق مشترک ایران و عراق افزود: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قصد دارد تسهیلاتی را فراهم کند تا اقدامات و شرایط در منطقه محیا شود.

وی هدف از برگزاری این جلسه را تقویت ظرفیت بخش خصوصی در راستای رونق و اشتغال پایدار از طریق سرمایه‌گذاری و صادرات در گرو سود‌‌آوری عنوان کرد و ادامه داد: شرکت‌های موفق تجاری، تولیدی‌، صنعتی و صادرکنندگان می‌توانند در این رابطه دخیل باشند.

مدیر مطالعات سازمان گسترش ایران نیز با اشاره به شروع فعالیت سازمان گسترش ایران در سال۴۶ اولویت کار را با بخش خصوصی دانست و گفت: در کشور پهناور ما مشکلات تولید فقط با سازمان گسترش پیش نمی‌رود، قرار است براساس دستور وزیر مدل را به صورت پایلوت در کرمانشاه پیش ببریم.

علی‌اصغر حق‌پناه تاکید کرد: کاری که ما در کشور انجام می‌دهیم، آژانس‌های توسعه‌گری در کشورهای آفریقای جنوبی، کره و ترکیه انجام می‌دهند و سعی شده دولت به کمک بخش خصوصی این فرصت‌ها را فراهم و شناسایی کند.

وی با بیان اینکه بسته‌های حمایتی تدوین و فرصت‌ها شناسایی می‌شود، تصریح کرد: یک سری سرمایه‌گذاران در استان کرمانشاه صاحب برند داریم که مدیریت نیروی انسانی متخصص را دارند.

حق‌پناه صاحبان صنایع را ظرفیت خوبی برای توسعه دانست و افزود‌: صاحبان صنایع را باید محور قرار داد، ما قصد صادرات کالا به کشور عراق را داریم بهترین مرجع در چکش‌کاری می‌تواند بخش خصوصی باشد.

مدیر مطالعات سازمان گسترش ایران در پایان از رایزنی با کشور عراق و برگزاری جلسات با صاحبان صنایع در خارج از استان خبر داد.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا