صنعتصنعت، معدن، تجارت

کارخانه قند شمال خوزستان مجدداً آغاز به کار کرد

با حضور استاندار خوزستان و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان کارخانه قند شمال پس از ۱۵سال توقف تولید، فعالیت خود را مجددا آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شاتا، سید نوراله حسن زاده با اعلام این خبر افزود : برای احیا و راه اندازی مجدد کارخانه قند شمال خوزستان ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و ۳۱۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات حمایت از صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت بوده است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه قند شمال خوزستان ظرفیت تولید ۳۷ هزار و ۵۰۰ تن شکر چغندری را دارد، گفت:این کارخانه ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن ملاس و ۱۹هزار و۵۰۰ تن تفاله خشک چغندر را نیز دارا است.

حسن زاده بیان کرد: کارخانه قند شمال خوزستان با پشت سر گذاشتن مراحل پیش راه اندازی با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مدیران استانی بار دیگر وارد مدار تولید شد که در نخستین گام روزانه ظرفیت دریافت پنج هزار تن چغندر قند را دارد.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان در ادامه تصریح کرد : میزان اشتغال ایجاد شده در این کارخانه ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم خواهد بود و در گام نخست سالانه بین ۵۰ تا ۶۰ هزار تن شکر سفید در این کارخانه تولید می شود.

حسن زاده با بیان اینکه این کارخانه سالانه ظرفیت تصفیه ۶۰ تا ۸۰ هزار تن شکر خام را دارد بیان داشت : کارخانه قند شمال خوزستان به عنوان یکی از کارخانه های بزرگ تولید شکر کشور پس از واگذاری به بخش خصوصی سال ۱۳۸۲ تعطیل شد و کارگران شاغل در آن بیکار شدند که متاسفانه تعطیلی این کارخانه بزرگ تولید شکر در شوش علاوه بر تشدید بیکاری در شمال خوزستان، موجب توقف کشت محصول چغندرقند در استان برای بیش از یک دهه شده بود.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا