بورس

خیال بازار سهام راحت شد/ بازگشایی نماد بانک‌ها به نفع نقد شوندگی

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است: بازگشایی نماد ها نگرانی سرمایه گذاران را از بین می رود و به این ترتیب بازار سهام پس از پشت سر گذاشتن یک شوک مقطعی با رفتار منطقی معامله گان روبرو خواهد بود.

مدیر عامل کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان در خصوص تاثیر بازگشایی نماد معاملاتی بانک‌ها بر معاملات بورس به خبرنگار آرمان اقتصادی گفت:با توجه به اینکه یکی از ویژگی‌های بازار بورس قدرت نقد شوندگی است، بسته بودن نمادها باعث  کاهش این نقد شوندگی می شود؛از این رو با باز شدن نماد بانک ها این سطح نقد شوندگی سهام در بازار بورس افزایش و به این ترتیب سازکارهای این بازار از عملکرد مناسبی برخوردار خواهد شد.

بهادر شمس با بیان اینکه این بازگشایی به نوعی خروج ریسک نهفته در صنعت بانکداری است،تصریح کرد: قیمت‌هایی که امروز روی تابلو برای بانک ملت مشاهده کردیم قیمت هایی است که بسیار ارزنده بود.

این کارگزار بورس به کاهش ریسک برای سرمایه گذاران نیز اشاره کرد و گفت: از دیگر اتفاقات خوب بازگشایی نمادهای بانکی کاهش ریسک در این صنعت برای سرمایه گذاران است، چرا که باتوجه به اینکه قیمت ها افت قابل توجهی  پیدا می کنند؛ نقدینگی قابل ملاحظه‌ای جذب بازار می شود.

به اعتقاد شمس بازگشایی نماد ها نگرانی سرمایه گذاران را  از بین می رود و به این ترتیب بازار سهام پس از پشت سر گذاشتن یک شوک مقطعی با رفتار منطقی معامله گان روبرو خواهد بود.

مدیرعامل کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان به تجربه بازگشایی نمادهای معاملاتی در سال های گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: تجربه های گذشته نشان داده هر موقع نماد سهمی پس از یک دوره توقف طولانی در بازار سهام همچون در پایان سال ۹۳ در گروه پالایشگاهی بازگشایی می شود ؛پس از آن بطور حتم یک دوران رونق را تجربه خواهیم کرد.


منبع:اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا