بورسبورس اوراق

تعادل در بازار در آخر هفته بازار سرمایه

طبق پیش بینی، گروه خودرویی با معاملاتی منفی مواجه شدند و اکثرا افت قیمتی را تجربه کردند که در این میان معاملات مثبت نمادهای خاهن، خموتور و خدیزل جلب توجه می کرد در آنسو، حتاید و توریل نمادهای پرتقاضا و مثبت گروه متعادل و منفی حمل و نقل در بازار امروز بودند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،   در پی دادوستدهای متعادل و کم نوسان فلزات پایه در بازارهای بین المللی، گروه های فلزی و معدنی اکثرا با معاملاتی متعادل دنبال شدند که در این بین نمادهای فولاد، فملی، فروس، کطبس، فولاژ، فایرا، فباهنر، میدکو و کمنگنز از اقبال بیشتر و در نتیجه معاملات مثبت تری برخوردار بودند و از مثبت بودن مجدد کل گروه در هفته آینده حکایت داشتند.

طی دادوستدهای امروز و در گروه متعادل آی تی و انفورماتیک، معاملات پرتقاضا و مثبت نماد مرقام پس از روز ها افت قیمتی، چشم نوازی می کرد. مدیر پذیرش بورس اوراق بهادار تهران گفت: برنامه‌های عرضه‌های اولیه سهام به دلیل نیاز به به روز رسانی سامانه معاملات اتوس در دو هفته گذشته و رفع ایرادهای فنی با اندکی تعویق مواجه شده بود که با برطرف شدن این مشکلات عرضه‌های اولیه دوباره از سر گرفته شده است.

وی افزود: پس از این عرضه نیز ۱۰ درصد از سهام شرکت آسیا تک برای عرضه اولیه در بورس تهران راهی تابلوی معاملات این بازار خواهد شد و به دنبال آن شرکت‌هایی که تاکنون معارفه خود را برگزار کرده‌اند، در فهرست عرضه‌های اولیه قرار خواهند گرفت. طبق پیش بینی، گروه خودرویی با معاملاتی منفی مواجه شدند و اکثرا افت قیمتی را تجربه کردند که در این میان معاملات مثبت نمادهای خاهن، خموتور و خدیزل جلب توجه می کرد در آنسو، حتاید و توریل نمادهای پرتقاضا و مثبت گروه متعادل و منفی حمل و نقل در بازار امروز بودند.

نماد وخارزم در گروه سرمایه گذاری در حالی با جهش قیمتی به صف خرید رسید که سایر هم گروهی ها اکثرا دادوستدهای متعادل و مثبتی را تجربه کردند.

شکربن، شیران، شکلر، مارون، شدوص، وپترو و شسینا نمادهای مثبت گروه متعادل شیمیایی در بازار امروز بودند در طرف دیگر و در گروه پالایشگاهی و روانکارها شروعی متعادل و منفی را مشاهده کردیم که در این میان تشکیل صف خرید نمادهای شسپا، شرانل، ونفت و شبهرن جلب توجه می کرد همچنین در اواسط بازار، افزایش تقاضا در گروه های مذکور محسوس بود که احتمال مثبت بودن در هفته پیش رو را پررنگ تر کرد.

نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته شهرستان تهران از انتقال ۸ هزار میلیارد تومان پالایشگاه لاوان از صندوق تامین اجتماعی به بانک رفاه خبر داد همچنین قرارداد ۳۴میلیون یورویی مهندسی تولید پلی پروپیلن از گاز طبیعی میان شرکت پتروشیمی اردبیل و شرکت ساخت و مهندسی «تکینت» ایتالیا امضا شد. گروه های ساختمانی و سیمانی پس از شروعی مثبت، اکثرا با افزایش عرضه ها مواجه و با معاملاتی متعادل یه کار خود پایان دادند در این بین نمادهای ثعمرا، ثاژن، ساراب، سغرب، ثمسکن، ثعمرا، سبزوا، سبهان، ثپردیس و ثشرق از اقبال بیشتری برخوردار بودند در طرف دیگر بازار و در گروه کانی های غیر فلزی که معاملاتی اکثرا متعادل و منفی در جریان بود، نماد کتوکا، صف خرید و نمادهای کمرجان و کرازی، صف فروش را تجربه کردند.

در گروه کاشی و سرامیک نماد پرنوسان کترام پس از ریزش قیمتی (از محدوده ۳۰۰ تومان) و با توجه به قرار گرفتن در سطوح حمایتی، با افزایش تقاضا مواجه بود و دومین روز از معاملات مثبت و همراه صف خرید خود را در کنار نماد کلوند تجربه کرد این در حالی بود که سایر هم گروهی ها، متعادل و منفی دنبال شدند. در پایان معاملات نیز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای وصندوق، ومعادن، شبندر، وبملت و خودرو با افت حدود ۸۲ واحدی به ارتفاع  ۹۵,۵۰۸ واحد رسید که در این بین نمادهای فولاد و فملی ناجی شاخص شدند و بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

 

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا