انرژی

بدبینی به قیمت نفت در سال آینده

کارشناس بانک بارکیز انتظار دارد قیمتهای نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا تا تابستان آینده به محدوده ۵۰ دلار بازگردد و در اواخر سال آینده بالاتر رود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مایکل کوهن، مدیر تحقیقات بازار انرژی در بارکلیز به شبکه سی ان بی سی گفت: اختلالات موقتی برنامه ریزی نشده مانند بسته شدن خط لوله فورتیز در حال حاضر از قیمت‌ها پشتیبانی می‌کند اما همچنانکه به سوی سال ۲۰۱۸ پیش می‌رویم، این مسائل موقتی رفع خواهند شد و عرضه مجددا از تقاضا فراتر رفته و به رشد ذخایر منجر می‌شود.

همچنان مهمترین موضوع بازار نفت، تداوم رشد تولید نفت آمریکا خواهد بود و اداره اطلاعات انرژی آمریکا و بارکلیز پیش‌بینی می‌کنند حدود یک تا ۱.۲ میلیون بشکه در روز نفت بیشتری از سوی آمریکا در سال آینده عرضه شود.

کارشناس بارکلیز همچنین درباره عربستان که یک بازیگر بزرگ دیگر در بازار نفت جهانی است، پیش‌بینی کرد عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو که قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ انجام گیرد، به تاخیر افتاده و یا سال آینده انجام نشود.

وی در رابطه با توانایی عربستان برای نفوذ بر قیمت‌ها، گفت: روشن است که آنها فرمان سیاست اوپک و غیراوپک را در دست دارند اما در آخر، بازار به تعادل نگاه می‌کند و آنچه که اکنون بازار می‌بیند مازاد عرضه است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا