انرژی

تجلی اقتصاد مقاومتی در صنعت برق

معاون تحقیقات و منابع انسانی توانیر گفت: طی سال‌های گذشته تحقیقات متعددی در صنعت برق صورت گرفته که براساس همین تحقیقات صنعت برق توانست به بسیاری از پروژه‌هایی که در این حوزه در ایران وجود نداشت دسترسی پیدا کند.

رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که امسال سومین سال برگزاری همایش ارتباط صنعت برق با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی برگزار شد، اظهار کرد: امسال ۲۲۳ پروژه تحقیقاتی مورد تایید قرار گرفته و می‌توان اینگونه گفت که صنعت برق با وجود محققان ایرانی تا حد زیادی از فشار تحریم‌ها دور بوده است.

وی با اشاره به یکی از تحقیقات پژوهشی که طی سال‌های گذشته مورد تایید و اجرا قرار گرفته است، تصریح کرد: براساس پیگیری‌های صورت گرفته توربین بادی ۲.۵ مگاواتی که تاکنون نظیر آن در ایران وجود نداشت با همکاری پژوهشگاه نیرو و شرکت مپنا تا سه ماه اول سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی توانیر هدف از برگزاری چنین همایشی را ارتباط برقرارکردن بیشتر صنعت برق با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی دانست و افزود: برای به تایید رسیدن مقاله‌هایی که در این همایش مورد تایید قرار می‌گیرد شرط‌هایی مدنظر است به‌طوری که حتما باید مقاله مورد نظر حاصل یک پروژه تحقیقاتی و منتج به تولید شده باشد.

رضایی ادامه داد: یک روز دیگر تا اتمام کار این همایش و نمایشگاه صنعت برق فرصت باقی است که در خصوص ویژگی‌های این نمایشگاه نیز باید گفت که هدف ما بولد کردن شعار مقام معظم رهبری با مضمون ما می‌توانیم و گسترش ارتباط صنعت برق با دانشگاه‌ها است.

انتهای پیام


منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا