بانکبانک و بیمه

۲طرح جدید تسهیلاتی بانک قرض‌الحسنه مهر


مدیرعامل بانک مهر ایران جزییات دو طرح جدید تسهیلاتی این بانک با عنوان«اندوخته خانواده مهر ایران» و «اندوخته بانوان مهر ایران» را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)،مرتضی اکبری با بیان اینکه رسالت بانک مهر ایران اعطای تسهیلات قرض الحسنه است، به ایبِنا اظهارداشت: تمام منابع بانک منابع مردمی است، به این معنی که بانک مدیریت وجوه مردم را برعهده دارد و از سپرده ها و حساب جاری مردم برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های زیادی در سال‌های گذشته در بانک راه‌اندازی شده است، گفت: سال گذشته طرح پیوند مهر ایران با هدف برنامه ریزی مالی برای ازدواج جوانانی که تا چند سال آینده در آستانه ازدواج قرار می‌گیرند، اجرا شد.
مدیرعامل بانک مهر ایران با تاکید بر اینکه سیاست بانک امسال به سمت خانواده و بانوان رفته و دو طرح در این زمینه طراحی شده است، تصریح کرد: یکی از این طرح‌ها با عنوان «اندوخته خانواده مهر ایران»  طرح جذب صندوق‌های قرض‌الحسنه خانوادگی بود تا هم‌افزایی با این صندوق ها داشته باشیم، به این شکل که پولی که در این صندوق ها جمع می‌شود سپرده گذاری شود و از ماه سوم به بعد دو برابر تسهیلات پرداخت شود. اکبری ادامه داد: سقف این وام ۲۰۰ میلیون تومان است که به زودی به کل شعب ابلاغ می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند با افتتاح حساب مشترک بانک مهر ایران از مزایای آن استفاده کنند.
وی افزود: طرح دوم طرح «اندوخته بانوان مهر ایران» است که دو بخش دارد؛  در بخش زنان سرپرست خانوار هزار میلیارد ریال برای این کار اختصاص دادیم که با سپرده گذاری ۱۰۰ هزار تومانی در عرض یک ماه می‌توانند تسهیلات ۳ میلیون تومانی دریافت کنند و در این طرح هماهنگی و معرفی سرپرستان خانوار بر عهده معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری است.
مدیرعامل بانک مهر ایران با تاکید بر اینکه این هزار میلیارد ریال به صورت گردشی است و با بازپرداخت دوباره به صورت تسهیلات اعطا می‌شود، خاطرنشان کرد: قسمت دوم به سپرده گذاری یا افتتاح حساب جاری بانک قرض الحسنه مهر ایران باز می‌گردد که گردش این حساب نزد بانک سه تا چهار ماه است و بعد از این مدت سه برابر مبلغ سپرده،  تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا می‌کنیم که سقف آن در حال حاضر ۳ میلیون تومان است و در مراحل بعدی افزایش پیدا می‌کند.
وی اظهارداشت: رسالت بانک‌ها این نیست که منابع جذب کنند و دوباره به صورت خرد تسهیلات دهد، چراکه این کار تورم‌زا است و مشکلی از کشور حل نمی‌کند؛ بانک‌های تجاری باید منابع قرض‌الحسنه را جذب کنند و آن را به قسمت های مولد کشور که اشتغال ایجاد می‌کنند تزریق کنند اما بانک قرض‌الحسنه مهر ایران فقط یک هدف دارد و منابع قرض الحسنه را جذب می‌کند و به تسهیلات قرض الحسنه اختصاص می‌دهد.
اکبری با بیان اینکه رسالت بانک های قرض الحسنه بخشی از مسئولیت اجتماعی بانک های کشور است، گفت: ۹۰ درصد منابع بانک مهر اقتصاد تبدیل به تسهیلات قرض‌الحسنه شده و ۱۰ درصد باقی مانده سپرده قانونی نزد بانک مرکزی است.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا