بورسبورس اوراق

روزهای بی‌قراری شاخص

دماسنج بازار سرمایه امروز با شکست مقاومت ۹۷هزار و صعود ۷۱۳ واحدی ، خود را برای ورود به کانال جدید آماده می کند تا با ادامه روند رکورد زنی ، گرمابخش حال و هوای زمستانی بازار باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در طی معاملات امروز شاخص با ۷۱۳ واحد افزایش وارد کانال ۹۷ هزار شد تا با ادامه روند  رو به جلو نویدبخش شروع دوران رونق در تابلوی اقتصادی کشور باشد. شاخص هم وزن نیز با ۳۶ واحد افزایش خود را به عدد ۱۸هزار رساند.

در پایان ساعت معاملاتی بازار بورس تهران ۹۶۶ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۵۳۱میلیارد ریال در بیش از ۷۰هزار معامله، خرید و فروش شد.

بیشترین توجه حقیقی ها در بازار امروز به سمت پالایشی ها بود تا جایی که در همان ابتدای بازار نماد شخارک با صف خرید روبرو شد بیشترین تاثیر مثبت را نیز نمادهای فارس، شتران، شپنا ، شخارک و وامید بر بازار داشتند. گفتنی است نماد وامید پس از توقف به دلیل تعدیل ۲۱دصدی ، امروز بدون دامنه نوسان بازگشایی شد که در همان ابتدا با افزایش ۳درصدی به قیمت ۲۲۱ تومان رسید.

در سویی دیگر بیشترین تاثیر منفی را نمادهای اخابر، همراه و مپنا بر بازار اعمال کردند.

در طی معاملات امروز نمادهای ولساپا بعد از اعلام افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی از محل مطالبات و آورده های نقدی در صفر قیمتی ، وامید با مثبت ۳درصد و شلرد در صفر قیمتی بازگشایی شدند.همچنین در پایان معاملات امروز نماد شرکت سیمان هگمتان متوقف شد.

در بازار امروز قرار بود ۱۵میلیون برگه سهم از شرکت عطرین نخ قم برای اولین بار در بازار فرابورس عرضه شود که با توجه به وجود ابهاماتی هنوز تا به این لحظه پیامی از سوی ناظر مبنی بر شروع عرضه درج نشده است. اما همچنان مسولان فرابورس تهران خبر لغو این عرضه اولیه را تائید نکرده اند.

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا