بین الملل

تولید مرکبات فلوریدا به کمترین میزان ۷۰ سال اخیر رسید

وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرد، میزان برداشت پرتقال در ایالت فلوریدا به ۴۶ میلیون جعبه خواهد رسید که کمترین میزان از سال ۱۹۴۵ میلادی تاکنون است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دلیل وقوع طوفان سهمگین ایرما در سال جاری میلادی در ایالت فلوریدا آمریکا، پرتقال کاران فلوریدایی در حال برداشت کمترین میزان از محصولات خود در بیش از نیم قرن اخیر هستند.

وزارت کشاوری ایالات متحده اعلام کرد، به دنبال وقوع طوفان ایرما در فلوریدا، مرکبات این منطقه دچار آفتی تحت عنوان «بیماری اژدهای زرد» شده است؛برهمین اساس پیش بینی می شود مرکبات فلوریدا به ۴۶ میلیون جعبه در فصل برداشت پرتقال برسد که حاکی از کاهش ۳۳ درصدی در مقایسه با سال قبل و کمترین میزان برداشت این محصول از حداقل سال ۱۹۴۴ تا ۱۹۴۵ میلادی به بعد است.  

همچنین بخوانید

 برخی از مناطق تا ۹۰ درصد از محصول مرکبات خود را به دلیل بادهای ناشی از طوفان ایرما یا آسیب دیدن ریشه درخت ها به دلیل وقوع سیل، از دست داده اند.  

اداره مرکبات فلوریدا اعلام کرد، بهبود کامل باغات مرکبات فلوریدا به دنبال وقوع طوفان ایرما چند سال زمان می برد. البته تولید پرتقال فلوریدا در سال ۱۹۹۸ میلادی با رسیدن به ۲۴۴ میلیون جعبه به یک رکورد تبدیل شد؛ اما این رقم در سال گذشته میلادی به ۶۷ میلیون جعبه کاهش پیدا کرد و بطور کلی تاثیر اقتصادی فلوریدا بر روی اقتصاد آمریکا ۸.۶ میلیارد دلار است.

 بالایای طبیعی در سال جاری میلادی در آمریکای شمالی در قالب سیل، حریق های بزرگ و طوفان های سهمگین با شدت و حدت بیشتری در مقایسه با سال های اخیر ظاهر شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا