بورسبورس اوراق

بورس محل شفافیت است/ ورود تأمین سرمایه سپهر به مدیریت ثروت

مدیرعامل تامین سرمایه سپهر با اشاره به اینکه نقش اول ما بازارگردانی است، تصریح کرد: این نقش همراه با تحهیز منابع است. صندوق پارند که etf است، امسال از نظر حجم معاملات به صندوق اول بازار تبدیل شده است. همچنین صندوق دیگری با نام اندوخته سپهر فعالیت می کند. این صندوق تمام مقررات بازار سرمایه و بانک مرکزی را رعایت کرده است و در این صندوق ریسک بسیار پایین است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بورس محل شفافیت است و تامین سرمایه سپهر هم تمایل به حضور در این بازار دارد اما تصمیم بر عهده سهامدار عمده است.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه سپهر، با اشاره به ششمین سال تاسیس شرکت گفت: دغدغه اصلی اقتصاد کشور سیستم بانکی است،به طوری که تسهیلاتی پرداخت شده که در بازپرداخت آنها مشکل وجود دارد. علیرضا سیری ادامه داد: سیاست ما در تامین سرمایه سپهر این است که بتوانیم با توجه به پتانسیلی که در شرکت وجود دارد، همراستا با سیاست های دولت حرکت کنیم.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به اینکه دولت هر ساله سهم تامین مالی را از طریق اوراق بدهی افزایش می دهد ، ابراز داشت:  در سال ۹۷ برای انتشار بالغ بر ۸۴ هزار میلیارد تومان مجوز صادر شده است.این در حالی است که سال گذشته رقم بودجه اختصاص یافته به این بخش  ۷۹ هزار میلیارد تومان بود که از ابتدای سال تا کنون ۴۳ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر شده است.

سیری ادامه داد: در برنامه ششم توسعه، دولت می تواند ۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کند که تا سال ۱۴۰۰ این رقم به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان می رسد و ما می خواهیم بازوی دولت در انتشار این ا‌وراق باشیم. مدیرعامل تامین سرمایه سپهر با اشاره به اینکه نقش اول ما بازارگردانی است، تصریح کرد: این نقش همراه با تحهیز منابع است. صندوق پارند که ETF است، امسال از نظر حجم معاملات به صندوق اول بازار تبدیل شده است. همچنین صندوق دیگری با نام اندوخته سپهر فعالیت می کند. این صندوق تمام مقررات بازار سرمایه و بانک مرکزی را رعایت کرده و در این صندوق ریسک بسیار پایین است.

وی به دیگر فعالیت های شرکت اشاره کرد و ادامه داد: یک تیم هماهنگ شده تا با پیمانکاران برای انتشار اوراق صحبت کند و تلاش می کنیم اوراق با کمترین نرخ تنزیل فروخته شود. نکته مهم دیگر که رویکرد اصلی شرکت در سال آینده است، به پتانسیل بانک صادرات برمی گردد. سیری تصریح کرد: این بانک با توجه به شعب خارج از کشوری که دارد مستعد فروش اوراق ارزی است. از سوی دیگر بانک صادرات بابت بدهی های سررسید گذشته از وزارت نفت طلبکار است. دولت می تواند ۳ میلیارد یورو بابت بدهی سررسید گذشته وزارت نفت اوراقی را منتشر کند که البته امسال به ارز ریالی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه تأمین سرمایه سپهر در بحث مدیریت ثروت نیز وارد شده است، گفت: تلاش شده تا بانکداری شرکتی در شعب بانک صادرات انجام شود. البته بازار هدف اصلی مشهد است و می خواهیم سپهر را مانند سایر تأمین سرمایه ها به بازار سرمایه بشناسانیم. به همین دلیل در مرحله اول تغییر لوگو صورت گرفت.

سیری افزود: امسال برای سهامدارانمان ۴۲ درصد بازدهی ایجاد کردیم به طوریکه ۱۲۴ میلیارد سود روی ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه اولیه اضافه شد. این خبر تکمیل می شود.

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا