بورسبورس اوراق

روزهای بهاری بورس

 

امروز در حالی شاهد ورود شاخص کل به کانال ۹۸هزار در همان دقایق اول بازار بودیم که شاخص هم وزن با افت ۱۶ واحدی به کانال ۱۷هزار سقوط کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه دماسنج بورس با ورود زود هنگام به کانال ۹۸هزار توانست با ۸۲۹واحد افزایش ، خود را در ۹۸۳۵۸ واحد تثبیت کند. این درحالی است که شاخص هم وزن با ۱۶ واحد افت به کانال ۱۷۹۹۲ بازگشت. در بازار امروز۹۱هزار برگه سهم به ارزش ۳۳۶۰میلیارد ریال در ۹۱هزار جلسه معاملاتی دادوستد شد که این حجم معاملات نسبت به روز پیش افزایش داشته است.

اما در این بین  اقبال سهامداران حقیقی به سوی نمادهای گروه معدنی و فلزات بود تا جایی که بیشترین تاثیر مثبت را نماد فولاد با ۱۴۸ واحد و ملی مس با ۸۲واحد بر شاخص گذاشتند. همچنین معاملات در گروه پالایشی ها نیز همچون روزهای گذشته پررونق بود و در این گروه نماد شرکت پالایش نفت بندعباس یا ۹۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص به کار خود پایان داد.

از سویی دیگر گروه خودرویی که در ابتدای بازار با معاملات مثبت دنبال میشدند در پایان بازار با هجوم عرضه کنندگان اکثرا با ۴درصد منفی به کار خود پایان دادند تا بیشترین تاثیر منفی را نماد خودرو و سایپا هرکدام با ۴۴ و ۳۲واحد بر شاخص اعمال کنند. همچنین نماد گروه مپنا نیز ۱۴واحد شاخص را پایین کشید.

در بازار امروز نماد شرکت های جهرم پس از افزایش سرمایه ۱۲۱% از محل مطالبات و آورده نقدی ، چفیبر پس از افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی ف سهگمت پس از تعدیل منفی ۳۷ درصدی و کاهش سود از ۳۹۲ به ۲۴۶ ریال، ثغرب پس از ارائه توضیحات در خصوص اطلاعات واقعی، شلیا پس از برگزاری مجمع عمومی سالیانه و تقسیم سود ۱۰۰ ریال و داراب پس از افزایش سرمایه ۱۲۷ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی بازگشایی شدند.

همچنین در طی معاملات امروز بازار سرمایه نمادهای شسیا و فاسمین به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد و ثنوسا به منظور برگزاری مجمع فوق العاده و تصمیم گیری در خصوص شمولید متوقف شدند.

لازم به ذکر است طبق پیام ارسالی از سوی ناظر بازار در ساعت ۱۲ مقرر گشت عرضه ۱۵ میلیون برگه سهم از شرکت عطرین نخ قم برای اولین بار پس از پذیرش به روش ثبت سفارش و کشف قیمت منتشر گردد. ثبت سفارش از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴:۳۰ و محدوده قیمتی بین ۴۷۸۰ ریال تا ۵۰۱۹ریال و با اختصاص ۱۲۵ سهم به هر کد حقیقی می باشد.

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا