بورسبورس اوراق

ادامه سبز پوشی گروه های فلزی، معدنی، پتروپالایشی ها

در گروه خودرویی که شروعی اکثرا متعادل و منفی در جریان بود، صف خرید و معاملات مثبت نمادهای خوساز، ختوقا، خموتور، خمهر و خاهن قابل توجه بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در گروه متعادل و مثبت شیمیایی، پتروشیمی ها با تقاضای بالاتری و در نتیجه معاملاتی مثبت تر برخوردار بودند تا جایی که نمادهای شخارک، زاگرس و شدوص صف خرید را تجربه کردند.

طبق انتظار با ادامه اقبال گروه پالایشگاهی و روانکارها و سبز پوشی آنها در بازار امروز مواجه بودیم که در این میان نمادهای شتران، شنفت، شبندر و شرانل از تقاضای بالاتری نسبت به هم گروهی ها برخوردار بودند اما در اواخر بازار و افزایش حجم عرضه ها، انتظار می رود فردا معاملاتی متعادل تر را تجربه کنند، در همان اوایل نیز بازار نماد شسپا با توجه به تعدیل پیش بینی سود متوقف شد.

عصر روز گذشته در جلسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بررسی کلیات لایجه بودجه در دستور کار قرار گرفت. در این جلسه، کلیات این لایحه مرتبط با حوزه انرژی به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست در خصوص برخی تبصره‌ها و بندهای تبصره‌ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت، افزود: نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش‌ها، برخی سازمان‌ها و نمایندگان کمیسیون انرژی نظرات خود را در این جلسه مطرح کردند که نمایندگان کمیسیون انرژی معتقدند که برخی اصلاحات و الحاقات باید نسبت به لایحه بودجه سال ۹۷ اعمال شود. گروه های فلزی و معدنی با ادامه تقاضای مناسب و معاملاتی اکثرا مثبت دنبال شدند که در این میان گروه رویی (با توجه به گزارش مناسب نماد فاسمین) از اقبال بالاتری برخوردار بودند تا جایی که نمادهای کروی، کاما، کبافق، فزرین و فسرب با صف خرید همراه شدند که در ادامه بازار نمادهای کنور، میدکو، فروس، فپنتا و فنورد نیز صف خرید شدند.

در شروع بازار نماد فاسمین جهت اعلام تعدیل پیش بینی سود متوقف شد. در گروه خودرویی که شروعی اکثرا متعادل و منفی در جریان بود، صف خرید و معاملات مثبت نمادهای خوساز، ختوقا، خموتور، خمهر و خاهن قابل توجه بود اما در اواخر بازار با موج جدید از عرضه ها و اعمال فشار فروش فروشندگان مواجه شدیم که در نهایت اکثر نمادهای گروه خودرویی یا صف فروش شدند و یا تا آستانه صف فروش شدن پیش رفتند که ادامه معاملات منفی آنها در بازار فرد ا حکایت داشت، در آنسو و بعد از مدتها معاملاتی کم فروغ، تشکیل صف خرید نماد حسیر در گروه متعادل و منفی حمل و نقل چشم نوازی می کرد.

در گروه متعادل سرمایه گذاری، تشکیل صف خرید نماد وسپه و صف فروش نماد وگستر در همان اوایل بازار جلب توجه می کرد که در ادامه بازار نمادهای بورس، وغدیر و وتوصا نیز صف خرید شدند، این در حالی بود که نماد تازه وارد امید با صف خرید بسیار پرحجم و عرضه های قطره چکانی به رشد قیمتی خود ادامه داد.

معاون اقتصادی مرکز آمار ایران گفت: بر مبنای سال پایه‌ی جدید تورم آذر ماه که ۸ درصد اعلام شده بود ۷.۶ درصد محاسبه شده است. در گروه آی تی و انفورماتیک و به جز نمادهای پرداخت و افرا که متعادل و مثبت دنبال شدند، سایر نمادهای گروه، اکثرا معاملاتی متعادل و منفی را تجربه کردند، در پایان معاملات نیز نماد مرقام جهت برگزاری مجمع عمومی سالانه تصویب صورت های مالی متوقف شد.

علی‌رغم مذاکره رایتل با سرمایه‌گذاران خارجی در خصوص ارایه خدمات نسل چهارم و پنجم تلفن همراه کشور، این اپراتور در حال انجام فرآیندهای اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار برای عرضه بخشی از سهام خود و حضور فعال در بازار سرمایه کشور در سال ۱۳۹۶ است.

درگروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، بفجر، فلامی، رتکو، بمپنا و بکاب با صف خرید و سایر هم گروهی ها اکثرا با معاملاتی متعادل و منفی دنبال شدند.

به جز نمادهای سبزوا، سکرما و سبهان که صف خرید و نمادهای ثرود، ثباغ و سقاین که متعادل و مثبت بودند، سایر نمادهای گروه های ساختمانی، سیمانی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند، در پایان معاملات نیز نماد ثنوسا جهت برگزاری مجامع عمومی سالیانه تصویب صورت های مالی و فوق العاده تصمیم گیری در خصوص شمولیت مفاد ماده ۱۴۱ قانون تجارت متوقف شد همچنین نماد ثغرب پس از ارائه اطلاعات واقعی با افت حدود ۳ درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و با توجه به برگزاری مجمع عمومی سالانه در پایان معاملات متوقف شد.

در پایان معاملات، شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای فولاد، شبندر، شتران، شخارک، پارسان، فملی، فارس، وغدیر و کگل با رشد حدود ۸۲۹ واحدی به ارتفاع ۹۸,۳۵۸رسید که در این بین گروه خودرویی و بخصوص نمادهای خودرو و خساپا با نواختن ساز مخالف و معاملاتی منفی، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل ایجاد کردند.

 

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا