انرژی

الگوی صحیح مصرف آب را باید از سال‌ها قبل اجرا می‌کردیم

وزیر نیرو گفت: سالها پیش باید الگوی صحیح مصرف کردن را طرح‌ریزی و اجرا می‌کردیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا اردکانیان عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه دوران کنونی به عنوان مدیریت تقاضا و مصرف شناخته می شود، افزود: بنابراین باید سیاست ها و برنامه ها متکی بر روش های نوین و موثر باشد و قطعا دانشگاهیان در این خصوص می توانند کمک شایانی کنند.
وزیر نیرو با ابراز امیدواری به حل شدن مشکل آب استان کرمان بیان کرد: امروز باید چگونگی مصرف آب موجود از دغدغه های ما باشد، اگر این اتفاق نیفتد نیاز به سرمایه گذاری‌های سنگینی برای انتقال آب خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان – نیز در این دیدار گفت: منابع آب شیرین در دنیا بسیار کم است و همه این آب شیرین در اختیار انسان نیست.
وی با اشاره به بحران آب استان کرمان اظهار کرد: انتقال آب به استان کرمان برای رفع مشکل آب آشامیدنی آن و همچنین انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان در دستور کار بوده است که امیدواریم اقدامات لازم در جهت تسریع آنها صورت گیرد.
علیدادی سلیمانی بر مدیریت مصرف آب تاکید کرد و افزود: مشوق‌هایی برای مصرف کنندگان در نظر گرفته شود تا مردم ترغیب به صرفه جویی شوند.
انتهای پیام

همچنین بخوانید

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا