بورسبورس اوراق

سقوط زمستانی شاخص

 

خستگی پس از یک هفته رالی صعود، باعث شد شاخص بازار سرمایه از ابتدای معاملات روند اصلاحی به خود گیرد و با تداوم روند عرضه های سنگین بر جو منفی بازار افزوده شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در طی معاملات امروز بازار بورس تهران، شاخص کل با افت ۲۰۷ واحدی روی عدد ۹۸هزار و۱۵۰ایستاد. همچنین شاخص هم وزن نیز با افت ۵۸ واحدی از کانال ۱۸هزار فاصله گرفت و در پله ۱۷هزار و ۹۳۴ واحد به کار خود پایان داد.در تالار شیشه ای امروز شاهد افت محسوس حجم و ارزش معاملات بودیم چرا که در طی جلسه معاملاتی، ۱میلیارد و ۵۰میلیون برگه سهم به ارزش ۲۶۲۴ میلیارد دادوستد شد که نسبت به روز گذشته کاهش قابل ملاحظه ای دارد.

در این بین بیشترین تاثیر مثبت را گروه محصولات شیمیایی و محصولات دارویی که تاحدی این چند وقت از رشد بازار جا مانده بودند، بر بازار گذاشتند. همچنین بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای فارس، تاپیکو، فملی و ومعادن بر شاخص داشتند.

اما در سوی دیگر بازار گروههای پیشروی روزهای گذشته یعنی فرآورده های نفتی و فلزات اساسی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص اعمال کردند در نتیجه بیشترین تاثیر منفی را نمادهای شبهرن ، فرآور و غاذر بر شاخص داشتند.

همچنین در بازار فرابورس نیز نمادهای زاگرس، ذوب و هرمز بیشترین تاثیر را بر شاخص اعمال کردند.

در ابتدای معاملات امروز نماد شرکت تامین سرمایه امید که چهارشنبه هفته پیش برای اولین بار در بورس عرضه شد با بازدهی اولیه ۲/۱۶ درصد با حجم معاملاتی ۱۵۴میلیون ، صف خرید ۱۷۰میلیونی خود را از دست داد و اما این روند تا پایان بازار ادامه نداشت و این نماد با صف خرید ۱۰۰میلیونی به کار خود پایان داد.

همچنین عرضه اولیه نطرین برای دومین با تعویق روبرو شد که مدیران فرابورس  دلیل این امر را افزایش شفافیت و حساسیت سازمان بر ناشران توضیح دادند.

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا