بورسبورس اوراق

تاثیر مثبت رشد اقتصادی بودجه سال٩٧ بر بازار سرمایه/ اقبال سرمایه‌‎گذاران به تالار شیشه‌ای

 

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به پیش بینی افزایش رشد اقتصادی برای سال آینده نسبت به سال جاری که تورم ناشی از افزایش نرخ ارز نیز از عوامل موثر در ایجاد آن است، اثر مثبت بر رونق بورس خواهد داشت.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمود رضا الهی فرد در خصوص کاهش رشد اقتصادى به ۵درصد در بودجه پیشنهادی سال  ٩٧ و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: در حال حاضر هم ( سال ٩۶ ) رشد اقتصادی را کمتر از ۴ درصد برآورد نموده اند  که اگر این برآورد درست باشد، پیش بینی ۵ درصد یعنی رشد اقتصادی بالاتر از وضعیت فعلی  است.

وی افزود: رشد اقتصادی مندرج در برنامه ششم قطعا بر مبنای مفروضاتی بوده است اما، با توجه به شرایط فعلی اقتصادی، این رشد قابل تحقق نیست و رشد ۵ درصد واقع بینانه است.

الهی فرد یاد آور شد؛ با توجه به پیش بینی افزایش رشد اقتصادی برای سال آینده نسبت به سال جاری که تورم ناشی از افزایش نرخ ارز نیز از عوامل موثر در ایجاد آن است، اثر مثبت بر رونق بورس خواهد داشت.

مدیرعامل کارگزاری سی ولکس تصریح کرد:  چرا که  نرخ  رشد بالا از سودآوری و افزایش بازدهی بیشتر بنگاه‌های اقتصادی بوجود می آید و افزایش سوددهی بنگاه‌های  اقتصادی فعال در بورس موجب تشویق سرمایه گذاران بورسی  برای خرید بیشتر سهام آنها خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: از طرفی روند کاهشی نرخ سود سپرده های بانکی نیز عامل مثبت دیگری در افزایش اقبال سرمایه گذاران به سرمایه گذاری و فعالیت بیشتر در بورس و بازار سرمایه خواهد شد .

وی با تاکید بر اینکه افزایش نرخ رشد سال آینده، مربوط به درآمدهای غیر نفتی است، اظهارداشت: محرک اصلی رشد، افزایش درآمدهای صادراتی است که نتیجه صادرات  کالا و خدمات به سایر کشورها به ویژه کشورهای همجوار و منطقه  و نزدیک به لحاظ بالا بودن سطح روابط سیاسی است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت:  البته در سطح داخلی نیز به واسطه افزایش نسبی نرخ ارز ، قیمت محصولات و خدمات داخلی نیز رقابت پذیرتر می گردد، از این رو درآمد بنگاه‌های اقتصادی به ویژه تولیدکنندگان در هر دو  بعد فروش داخلی و صادراتی افزایش خواهد یافت.

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا