بورسبورس اوراق

استراحت گروه های پیشرو

با توجه به تعطیلی برخی بازارهای جهانی به دلیل قرار گیری در ایام کریسمس، گروه های فلزی و معدنی اکثرا معاملاتی منفی را تجربه کردند که در این میان دادوستدهای پرتقاضا و مثبت نمادهای کروی، فنورد (صف خرید) و فروس (صف خرید) نسبت به هم گروهی ها نمایان تر بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در گروه متعادل شیمیایی، تشکیل صف خرید نماد فارس و معاملات پرتقاضای نمادهای شدوص، شاراک و تاپیکو چشم نوازی می کرد در آنسو، دادوستدهای منفی تر و تشکیل صف فروش نمادهای شرانل و شبهرن در گروه منفی امروز پالایشگاهی و روانکارها، قابل توجه بود.

در گروه بیمه ای، نماد اتکام با صف خرید، نمادهای آسیا و بساما متعادل و مثبت و مابقی هم گروهی ها متعادل دنبال شدند در آنسو و در گروه بانکی که همچنان معاملاتی متعادل در جریان بود، شاهد ادامه توقف بسیار طولانی و طاقت فرسای نمادهای وبصادر، وپاسار، وتجارت، وسینا، ونوین، وسمایه، دی، وپارس ، وکار، وپست و وکوثر هستیم. در گروه متعادل و منفی سرمایه گذاری در همان شروع بازار شاهد عرضه صف خرید نماد تازه وارد امید پس از رشد حدود ۱۷ درصدی بودیم که در ادامه بازار مجددا صف خرید شد که تا انتهای بازار نیز ادامه داشت.

با توجه به تعطیلی برخی بازارهای جهانی به دلیل قرار گیری در ایام کریسمس، گروه های فلزی و معدنی اکثرا معاملاتی منفی را تجربه کردند که در این میان دادوستدهای پرتقاضا و مثبت نمادهای کروی، فنورد (صف خرید) و فروس (صف خرید) نسبت به هم گروهی ها نمایان تر بود همچنین در اواسط بازار و در گروه متعادل زغال سنگی، نماد کپرور با جهش قیمتی به صف خرید رسید که موجب شد سایر هم گروهی ها نیز (کشرق و کطبس) با نوسانات مثبتی همراه شوند.

در اواسط بازار افزایش تقاضا در گروه خودرویی محسوس بود که موجب شد نمادهای خبهمن، خوساز، خمهر، خدیزل و خموتور با معاملاتی مثبت مواجه شوند، اما در اواخر بازار با موج عرضه های دیگری در این گروه مواجه شدیم تا جاییکه نمادهای خودرو و خگستر را درصدهای منفی کامل به عقب راند که از فروشندگان هیجانی حکایت داشت.

در طرف دیگر بازار، حتاید، حاسا و حسیر نماد پرتقاضا و مثبت و نمادهای حپترو و حکشتی نمادهای صف فروش گروه متعادل حمل و نقل در بازار امروز بودند. در خبرها آمده بود، رئیس جمهور (روحانی) با تزریق ۵۰۰ میلیون دلار به عرصه ریلی موافقت کرد. راه‌آهن اعلام کرده تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۱۷۰۰ لکوموتیو، ۳۰۰ واگن مسافری و ۴۶ هزار واگن باری به این صنعت اضافه شود که برای آن رقمی نزدیک به ۴۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد بود. ثمسکن و وآذر نمادهای صف خرید، ثالوند، آ س پ، ثتران و ثپردیس نمادهای مثبت، وتوس نماد صف فروش و ثفارس، ثاژن، ثعمرا، کرمان، وساخت و ثامان نمادهای منفی گروه ساختمانی طی دادوستدهای امروز بازار سرمایه بودند.

همچنین نماد آ س پ جهت برگزاری مجمع عمومی سالیانه صاحبان سهام و نماد سکرد جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه تصویب صورت های مالی در پایان معاملات متوقف شدند. در گروه تجهیزاتی، نماد پرحاشیه فاراک پس از تجربه حجم معاملات حدود ۶۰ میلیون سهمی (که حدود ۴۰ میلیون آن از کد حقوقی به کد حقیقی در قیمت های صفر تابلو و بلوکی منتقل شد) صف خرید شد که پس از عرضه های مکرر، در نهایت با حجم معاملات قابل توجه حدود ۱۶۰ میلیون سهمی به کار خود پایان داد.

این در حالی است که بعد از ساعات معاملات،‌ معاون بازار شرکت بورس گفت: تعدادی از معاملات شرکت ماشین سازی اراک به دلیل انجام داد و ستدهای هماهنگ از سوی برخی سهامداران، تایید نمی شود . در گروه کانی های غیر فلزی، نماد کرازی، صف خرید شد و نمادهای کمرجان و کسرا با نوسانات مثبتی همراه بودند و مابقی هم گروهی ها اکثرا معاملاتی منفی را تجربه می کردند.

در پایان معاملات نیز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای فملی، ومعادن، شبندر، شتران و پارسان با افت حدود ۲۰۷ واحدی به ارتفاع ۹۸,۱۵۰رسید که در این بین نمادهای فارس و تاپیکو ناجی شاخص شدند و بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

 

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا