بانکبانک و بیمه

آغاز ارائه خدمات بانکی با کارت ملی هوشمند از عصر امروز


بانک ملت عصر امروز از عرضه خدمات بانکی با کارت ملی هوشمند رونمایی می کند.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال درباره کارایی بانکی این کارت، این هفته گفته بود: در صورتی که مشتری کارت عابر بانک خود را همراه نداشته باشد، این کارت به عنوان کارت بانکی برای دریافت و پرداخت پول و همچنین افتتاح حساب کارایی دارد.

به گفته وی، در این طرح فعلا با یک بانک هماهنگی های لازم انجام شده تا از طریق کارت ملی هوشمند به صورت کاربردی در بحث تبادل اطلاعات و احراز هویت استفاده شود، البته بانک های دیگر نیز اعلام آمادگی کرده و حتما در ادامه اجرای این طرح نقش خواهند داشت که اسامی آنها به مرور اعلام می شود.
کارت ملی هوشمند مجموعه ای از اطلاعات فرد مالک را در اختیار دارد که شامل اطلاعات شخصی، هویتی و فردی است و در تراشه حافظه‌ خود حجم فراوانی اطلاعات را بارگذاری می‌کند و مزایایی مانند امکان تصدیق هویت بر اساس رمز عبور، امضای دیجیتال و استفاده کارآمدتر از خدمات دولت الکترونیکی را داراست.
این کارت به دلیل تدابیر امنیتی ویژه، به راحتی قابل جعل نیست. کارت هوشمند ملی می‌تواند به عنوان یک کلید ورود مناسب برای کاربردهایی مانند هدفمند کردن یارانه‌ها، سلامت الکترونیکی و کاربردهای انتخابات و سایر خدمات شهروندی مورد استفاده قرار گیرد و با ارائه سه کاربرد اصلی «شناسایی»، «تصدیق هویت» و «امضای دیجیتال» این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از آن به عنوان یک ابزار چندکاره استفاده کرد.
به نوشته صدا و سیما، داخل کارت هوشمند، تراشه حافظه وجود دارد که حجم فراوانی از اطلاعات را می‌توان روی آن بارگذاری کرد. بنابراین، دور از ذهن نیست که روزی تمامی کارت‌های داخل کیف‌های جیبی با هم تجمیع شوند و همه اطلاعات آنها روی تراشه‌های کارت هوشمند ملی قرار بگیرد. به این ترتیب علاوه بر اطلاعات هویتی، طیف وسیعی از اطلاعات و حتی اطلاعات بانکی را می‌شود داخل این کارت‌ها گنجاند و رسماً تمامی کارت‌های دیگر را از رده خارج کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا