امور زیربناییتعاون و اشتغال

تجارت مرزی اولویت اصلی ایجاد اشتغال در استان کردستان است

سنندج – معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تجارت مرزی اولویت اصلی ایجاد اشتغال در استان کردستان است.

به گزارش خبرنگارمهر، عیسی منصوری بعد از امروز چهارشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: نرخ بیکاری کردستان از ۱۲.۷ به ۱۱.۷ درصد یعنی به میانگین کشوری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه اشتغال فراگیر اولویت های استان  تبیین شده است، عنوان کرد: اطلس روستایی استان آماده شده و روستاهای هدف برنامه اشتغال روستایی مشخص شده است.

همچنین بخوانید

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون ادامه داد:  طرح هایی که پیشنهاد داده می شوند اگر در راستای اولویت های استان باشند از یارانه ها و کمک ها برخوردار خواهند شد.

منصوری اضافه کرد: در برنامه اشتغال فراگیر ۶۴۲ میلیارد تومان برای استان و در روستایی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های استان تجارت مرزی مشخص شده است، بیان کرد:  رهبر. بحث هایی در مورد کولبری  مطرح کردند که نتیجه آن بیمه شدن افراد شاغل در این حوزه شد.

وی با اشاره به رسمی شدن تجارت کولبران گفت: طرحی آماده شده امیدواریم  در هیئت دولت مطرح شود که منجر به  رسمی بخشیدن به این شغل می شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون گفت: دستورالمعمل اشتغال روستایی به استانداران ابلاغ شده و فرایند معرفی طرح ها به سرمایه گذاران و نقش دستگاه ها هم تبیین شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا