بانکبانک و بیمه

ارائه خدمات بانکی با کارت هوشمند ملی در ۳ بانک


رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: ارائه خدمات بانکی از طریق کارت هوشمند ملی در حال حاضر با بانک ملت برقرار شده و قرار است در آینده در بانک‌های مسکن و پارسیان نیز افتتاح شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)، حمید درخشان نیا گفت: دولت کاربردی سازی کارت هوشمند ملی و محوریت آن را مصوب کرده‌ و وزیر کشور نیز با تاکید بر این موضوع به طور مستمر برای بهره برداری از ظرفیت های بالقوه کارت هوشمند ملی و تجمیع اطلاعات سایر کارت‌ها در کارت هوشمند ملی پیگیر بوده است.

وی افزود: تا به امروز از جمعیت واجد شرایط که بالای ۱۵ سال بوده و بیش از ۶۰ میلیون نفر را شامل می شوند، کارت هوشمند ملی حدود ۳۱ میلیون نفر را تولید کردیم.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور به فارس گفت: همچنین تا پایان سال ۹۶ نیز کسانی که اعتبار کارت‌های ملی سابق‌شان تا سال ۸۹ بوده است، فاقد اعتبار خواهد شد و باید کارت هوشمند ملی را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه در مسیر تحقق دولت الکترونیک ، کلید ورود به آن کارت هوشمند ملی خواهد بود و از این طریق در سفرهای شهری، اتلاف هزینه ها و وقت مردم کاهش ایجاد شود، گفت: یکی از زمینه‌هایی که می‌توانستیم از کارت هوشمند ملی بهره برداری کنیم در امور بانکی بود تا مردم بتوانند به جای کارت بانکی از کارت هوشمند ملی خود استفاده کنند و بدون خروج از خانه یا محل کار از طریق دستگاه‌های کارتخوان فعالیت‌های بانکی‌شان را انجام دهند.
به گفته رئیس سازمان ثبت احوال کشور دریافت پول، پرداخت پول و فرآیندهایی که از طریق دستگاه‌های ATM  و  VTM در بانک‌ها صورت می‌گیرد از جمله فعالیت‌هایی است که از طریق کارت هوشمند ملی امکانپذیر شده است.
درخشان نیا با بیان اینکه ارائه خدمات بانکی از طریق کارت هوشمند ملی در حال حاضر با بانک ملت برقرار شده و قرار است در آینده در بانک‌های مسکن و پارسیان نیز افتتاح شود، گفت: به زودی با سایر بانک‌هایی که آمادگی داشته باشند در این زمینه همکاری‌هایی خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: پروژه بعدی ما که به زودی نیز شروع خواهد شد ارتباط با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دفاتر اسناد رسمی است که اگر مردم بخواهند سندی را تنظیم کنند حتما باید کارت هوشمند ملی همراه داشته باشند تا به وسیله این کارت احراز هویت شوند. یعنی از طریق اتصال برخط و آنلاین با پایگاه اطلاعات جمعیت کشور احراز هویت صورت گیرد و اثرانگشت آنها با کارت هوشمند ملی تطبیق داده شود تا بتوانند اسنادشان را امضاء کنند.
درخشان نیا تصریح کرد: به وسیله این کار از هر گونه جعل اسناد جلوگیری خواهیم کرد و یقین حاصل می‌کنیم کسی که به دفتر اسناد رسمی مراجعه کرده است همان فرد مورد نظر است.
درخشان نیا در ادامه با بیان اینکه ظرفیت تولید کارت سازمان ثبت احوال ۲.۵ میلیون کارت در ماه است از مردم درخواست کرد ثبت نام کارت هوشمند ملی شان را به روزهای پایانی سال موکول نکنند و از امروز با آرامش به دفاتر مربوطه مراجعه کنند و ثبت نامشان را انجام دهند تا سازمان ثبت احوال دچار مشکل نشود.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا