اقتصاد کلان

همکاری مناطق آزاد ارس و مغری در دستور کار ایران و ارمنستان

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محسن خادم عرب در  مذاکرات روز جمعه با حضور سیدکاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار شد، درباره راههای تبادل هیات های اقتصادی و تجاری که در ماههای اخیر روند افزایشی داشته است، مذاکره کردند.
همچنین توسعه روابط اقتصادی بین مناطق آزاد دو کشور از جمله پیشنهاد منطقه آزاد ارس در استان آذربایجان شرقی برای همکاری با سرمایه گذاران ارمنستانی در بخش های مختلف به ویژه کشاورزی، صنعتی و صنایع تبدیلی در این دیدار بررسی شد.
دو طرف در این دیدار ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد ارتباط بین مناطق آزاد دوکشور (ارس – مغری) دیدگاههای خود را در باره ارائه تسهیلات با هدف جذب سرمایه گذاران مطرح کردند و مورد مذاکره قرار دادند. 
منطقه آزاد مِغری در استان سیونیک ارمنستان کنار رودخانه ارس در مرز دو کشور واقع شده است.
هیات ایرانی متشکل از مسئولان منطقه آزاد ارس و نمایندگان شهرستان جلفا و ارامنه غرب کشور در مجلس شورای اسلامی دیروز برای مذاکره با مقام های ارمنستان وارد ایروان پایتخت این کشور شد.
ارمنستان با حدود ۳۰ هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ استقلال یافت، با موقعیت راهبردی ویژه، از غرب با ترکیه، شمال گرجستان، شرق جمهوری آذربایجان (جمهوری قره‌باغ) و در جنوب ایران و جمهوری خودمختار نخجوان (جزئی از جمهوری آذربایجان) هم مرز است.
انتهای پیام/


منبع:میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا