اقتصاد کلان

عملکرد ضعیف تعاونی‌ها در ۹ ماهه امسال

به گزارش خبرنگار آرمان اقتصادی، براساس گزارش اتاق تعاون ایران، تعاونی ها در ۹ ماهه سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۸۸۶ تعاونی و عضویت ۶۴ هزار و ۸۸۶ نفر و اشغالزایی ۴۹ هزار و ۸۹۱ نفر صورت گرفت.

این در حالی است که در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری، تعداد ۲ هزار و ۵۳۵ تعاونی و اتحادیه جدید با عضویت ۵۸ هزار و ۱۸۴ نفر و سرمایه ۴۹۴ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۹ هزار و ۹۵۲ نفر در کشور برای انجام فعالیت های مختلف کسب و کار به ثبت رسیده است.

همچنین بخوانید

همچنین در ۹ ماهه سال جاری تعداد ۳۵۷ تعاونی بانوان با ایجاد فرصت شغلی ۴ هزار و ۳۴۴ نفر تشکیل و به ثبت رسیده اند.

به علاوه در مدت مذکور یک تعاونی نیز غیر فعال شده و تعداد تشکل های تعاونی ثبت شده  در کشور در دو ماهه سال جاری ۱۴ اتحادیه به ثبت رسیده است.

براین اساس آمار، بیشترین تعداد تعاونی ثبت شده در استان فارس با تعداد ۳۲۳ تعاونی و کمترین آن برای استان قم با تعداد ۱۴ تعاونی است.

شایان ذکر است بیشترین تعداد تعاونی های ثبت شده براساس نوع گرایش به ترتیب در فعالیت های خدمات و کشاورزی با ۸۷۶ و ۶۴۶ واحد است و بیشترین فرصت شغل مربوط به بخش تعاونی های خدمات با ۱۱۰۵۵ نفر به ثبت رسیده است.

گفتنی است، در طی ۹ ماه سال ۱۳۹۶ به طور متوسط روزانه بیش از ۹ تعاونی در کشور تشکیل و به ثبت رسیده است و به طور متوسط در این مدت هر تعاونی زمینه اشتغال بیش از ۱۵ نفر ایجاد کرده اند.

 انتهای پیام/

منبع

میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا