بانکبانک و بیمه

سرمایه بانک صنعت و معدن باید افزایش پیدا کند

فریدون احمدی گفت:لازم است نگاه ویژه ای به بانکهای توسعه‌ای داشته باشیم و سرمایه این بانک ها به ویژه بانک صنعت ومعدن را افزایش دهیم تا این بانک بتواند حداقل بخشی ازمشکلات سرمایه در گردش صنایع راحل کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن وی این راهکار را یک مسیر اجتناب ناپذیر و البته مفید برای توقف دور باطل رکود صنعت و مطالبات معوق بانک ها دانست و گفت: توجه کنیم که بانک توسعه ای کویت ۱۴ میلیارد دلار سرمایه دارد در حالی که سرمایه بانک صنعت و معدن ایران ۷۰۰ میلیون دلار است!
این نماینده مجلس افزود  : متاسفانه شرایط اقتصاد کشور به گونه ای است که از یک سو بانک ها به دلیل اینکه مطالبات معوقشان دچار مشکل است، بسیار محتاطانه عمل می کنند و از سوی دیگر بیشتر صنایع و کارخانجات ما نیازمند سرمایه در گردش هستند.
احمدی تصریح کرد: نتیجه این کشمکش ها این شده که صنعت کشور روز به روز بر مشکلاتش اضافه می شود و لذا دولت باید تدبیری عاجل برای این وضعیت بیندیشد چرا که این دور باطل تا ابد ادامه پیدا نخواهد کرد و موجب تعطیلی تولید و از دست رفتن اشتغال مملکت به ویژه در صنایعی مثل فولاد که سرمایه بر است خواهد شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا