بانکبانک و بیمه

صورت‌های مالی بانک ملت رونمایی شد

بانک ملت از صورت‌های مالی ۹ ماهه خود(حسابرسی نشده) رونمایی کرد که این اقدام، مجوزی برای بازگشایی نماد این بانک در تابلوی بورس بود.

به گزارش آرمان اقتصادی،بر اساس این صورت ها، در ۹ ماهه اول امسال، در بخش درآمد فعالیت های مشاع، سود بانک ملت از تسهیلات اعطایی ۹ هزار و ۸۸۹ میلیارد تومان، سود حاصل از سپرده گذاری ها و سرمایه گذاری ها ۱۶۷۱ میلیارد تومان بود. مجموع درآمدهای مشاع ۱۱ هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان محاسبه شده است.
اما سود علی الحساب پرداختی به سپرده گذاران ۱۱ هزار و ۶۰۹ میلیارد تومان بوده است، با این وجود در مقابل عنوان « کسری (مازاد) پرداختی به سپرده های سرمایه گذاری» عدد صفر درج شده است.
 در بخش درآمدهای غیرمشاع، سود و وجه التزام دریافتی (جریمه دیرکرد) ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان، کارمزد دریافتی ۷۴۶ میلیارد تومان و سایر درآمدها ۱۰۴ میلیارد تومان ارزیابی شده است.
طبق این گزارش، جمع درآمد غیرمشاع ۴ هزار و ۲۰۸ میلیارد تومان بوده است.
اما در بخش هزینه ها، هزینه های اداری و عمومی ۲ هزار و ۴۸۵ میلیارد تومان، هزینه های مالی و سود پرداختی به سپرده های ارزی ۱۵۸۵ میلیارد تومان و سایر هزینه ها ۵۴ میلیارد و ۹۰۴ میلیون تومان ثبت شده است.
نکته جالب توجه عدم تعیین هزینه برای دو مولفه هزینه مطالبات مشکوک الوصول و هزینه مزایای بازنشستگی کارکنان (اکچوئری) است. در برابر این دو عنوان عدد صفر درج شده است.
 بانک ملت در صورت های مالی ۹ ماهه سال گذشته ۲۹۶ میلیارد تومان برای هزینه مطالبات مشکوک الوصول اعتبار ذخیره کرده بود اما در ۹ ماهه اول امسال هیچ اعتباری پیش بینی نکرده است.
 به نوشته فارس، سود خالص بانک ملت در ۹ ماهه اول امسال ۲۴ میلیارد و ۱۸ میلیون تومان است،اما در صورتی که هزینه مطالبات مشکوک الوصول و اکچوئری هم محاسبه و در صورت هزینه ها درج می شد، قطعا این بانک در ۹ ماهه اول امسال با زیان مواجه شده بود.



همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا